صنعت فولاد کشور نیازمند توسعه فناوری است

معاون وزیر صمت:

صنعت فولاد کشور نیازمند توسعه فناوری است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صنایع فولادی کشور نیازمند توسعه فناوری هستند، به مشکلات این روزهای تامین انرژی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: در این راستا باید فناوری‌ها بهبود یافته و ارتقای سطح بهره‌وری شرکت‌ها را شاهد باشیم و از کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم.

«علی رسولیان» امروز (سه‌شنبه) در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در محل هتل المپیک افزود: امروز با کمک شرکت‌های بزرگ کشور شاهد افزایش اجرای طرح های تولیدی در شهرک‌های صنعتی و همچنین کاهش واحدهای تعطیل و راکد هستیم.

وی گفت: فعالیت و توسعه بنگاه‌های بزرگ نیازمند توسعه فناوری، فناوری‌های جدید و همراهی و پیروی از دانش روز جهان است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان‌داشت: این سازمان وظیفه دارد تا اتصال بین بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک را فراهم کند.

وی در ادامه به احداث ۶ شهرک فناوری در سطح کشور اشاره کرد و ادامه‌داد: مجوز ایجاد ۴۰ شهرک فناوری جدید نیز دریافت شده که توفیق آنها جز با کمک و همراهی شرکت‌های بزرگ با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه، احداث آزمایشگاه‌ها و غیره امکانپذیر نیست.

رسولیان تاکید کرد: ترجیح سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز ایجاد و احداث شهرک‌های فناوری در شهرهای بزرگ است که تاکنون ۱۸ مورد از آنها مکان‌یابی شده است.

تشکیل ۲۵ فن‌بازار در کشور

وی، همچنین از تشکیل ۲۵ فن‌بازار در کشور با تولی گری سازمان صنایع کوچک و همراهی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و ۸۴۳ نیاز فناورانه در زمینه‌های قطعات، محصولات و غیره از سوی این فن‌بازارها شناسایی شده است.

معاون وزیر صمت همچنین از برآورده شدن ۴۸۱ نیاز با کمک و همراهی بنگاه‌های بزرگ خبر داد.

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور ایجاد شده که به شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک اختصاص یافته‌اند و با کمک و حمایت بنگاه‌های بزرگ می‌توانند به رشد و توسعه خوبی برسند.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری با حضور و مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان مطرح داخلی، توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت ایمیدرو از امروز تا ۲۲ دی‌ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10079

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: