ارتقای بومی‌سازی در زنجیره فولاد یک نیاز اساسی است

معاون وزیر صمت:

ارتقای بومی‌سازی در زنجیره فولاد یک نیاز اساسی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زنجیره فولاد یک زنجیره پیشران است و ارتقای بومی‌سازی و استفاده از دانش روز در آن یک نیاز اساسی است.

«وجیه‌الله جعفری» افزود: در این زمینه نیاز است تا فرهنگ این موضوع، ایجاد ارتباط و زمینه مشترک بین مصرف‌کننده، تولیدکننده و نخبگان حاضر در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد و اشتراک‌گذاری لازم انجام شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خاطرنشان‌کرد: با برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در سه سال گذشته، افزون بر یک میلیارد دلار از نیازهای این صنعت بومی‌سازی و در نتیجه از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

وی گفت: همچنین در جریان این جشنواره‌ها شاهد به‌هم‌رسانی شرکت‌های سازنده، شرکت‌های فولادی و شرکت‌های دانش ‌بنیان بوده‌ایم و این مهم از طریق سامانه «کار لینک» نیز در حال انجام است و امید می‌رود با تداوم این روند شاهد افزایش بومی‌سازی و کاهش ارزبری در این صنعت باشیم.

کارلینک، یک بستر مناسب برای شبکه سازی کسب و کار است که به دست متخصصان ایرانی طراحی و پیاده‌سازی شده است. هدف اصلی این سامانه ایجاد یک بستر مناسب برای تولیدکنندگان انواع کالا و خدمات به‌ویژه تولیدات داخلی است تا در نهایت بتوانند به‌واسطه خدمت ارائه شده به‌صورت کاملاً مستقیم و بدون نیاز به هیچ‌گونه واسطه‌ای با یکدیگر در ارتباط بوده و نیازهای خود را برطرف کنند.

جعفری، همچنین در زمینه کمبود برق و گاز که در فصل سرما گریبانگیر شرکت‌های فولادی و دیگر شرکت‌ها شده، یادآور شد: هرچند این موضوع باید توسط دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های نیرو و نفت پیگیری شود، اما ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن نیز به میدان آمده‌اند و در این زمینه‌ها تلاش می‌کنند.

معاون وزیر صمت در همین زمینه به انعقاد ۱۵ هزار مگاوات تفاهم‌نامه همکاری برای تامین برق از سوی شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی با وزارت نیرو اشاره کرد.

ظرفیت مورد تقاضا برای ساخت نیروگاه در شروع تفاهم‌نامه ۱۰ هزار مگاوات بود که با استقبال انجام شده در یک مرحله به ۱۲ هزار و در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است.

جعفری همچنین از کمک بنگاه‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در بهینه‌سازی مصرف گاز در واحدها و سرمایه‌گذاری در این بخش با هماهنگی وزارت نفت خبر داد.

در جریان چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ۲۷ تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری به منظور کاهش ارزبری در صنعت فولاد به ارزش ۶۵۲ میلیون یورو منعقد شد.

در سه دوره گذشته برگزاری این جشنواره و نمایشگاه ملی، یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی با بومی‌سازی محقق شده بود.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران سه‌شنبه گذشته (۲۰ دی‌ماه) با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10107

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: