ارزش افزوده ۵۰۰ درصدی در استعدادیابی ورزشی نهفته است!

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت:

ارزش افزوده ۵۰۰ درصدی در استعدادیابی ورزشی نهفته است!

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در بازدید از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: برای آنکه صنعت ورزش توسعه پیدا کند، نیاز داریم تا نگاه مدیران ورزش کشور به کسب وکار و اقتصاد ورزش تغییر پیدا کند و تلفیقی از علم و تجریه با رویکرد جهانی‌سازی ورزش، به این صنعت بزرگ ورود پیدا کند. نمی‌توانیم با نگاه سنتی، نتایج مدرن و فناورانه بدست آوریم.

وی افزود: با یک اقتصاد بزرگ هزار میلیاردی سروکار داریم که از استعدادیابی ورزشی، تست های ورزشی، سنجش سلامت، تغذیه، صنایع غذایی، گردشگری ورزشی، پزشکی، ترانسفر بازیکنان، تولید تجهیزات ورزشی، برگزاری مسابقات، باشگاه داری، تماشاچیان، پلتفرم ها، برندسازی، ایجاد دارایی نامشهود، هوشمندسازی فرایندهای مدیریت ورزشی و….تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت ادامه داد: صنعت ورزش نیاز به بازارشناسی، بازارسازی، تبلیغات، بازاریابی و حرکت در مسیر فناوری و دانش روز دارد. این صنعت نیاز دارد تا به هر باشگاه به عنوان یک بنگاه ارزشمند کسب وکار نگاه شود. این صنعت نیاز دارد تا فدراسیون ها بعنوان راهبران توسعه اقتصاد ورزش فعالیت کند.

وی اضافه کرد: این صنعت نیاز دارد تا کمیته‌های توسعه کسب‌وکار در همه فدراسیون‌ها شکل گیرد. این صنعت نیاز دارد تا دانشگاه ها بعنوان بازوان توسعه فن‌آوری ورزش، نقش خود را به بهترین نحو ایفا نمایند و مدیریت ورزش، فناوری ورزش و علم ورزش متحول شود.

این کارآفرین با بیان اینکه ارزش افزوده استعدادیابی و ارزآوری از طریق بازیکنان، گاهی تا پانصد درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: کدام صنعت می‌تواند ارزش افزوده پانصد یا هزار درصدی ایجاد کند؟ برای مثال، قرارداد طارمی تابستان ۱۴۰۳ تمام می‌شود و این مهاجم ایرانی علاقه‌مند است تا بازی در یک لیگ معتبر را تجربه کند. باشگاه پورتو برای صدور رضایتنامه طارمی مبلغ ۱۸ میلیون یورو را درخواست کرده، یعنی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان! در اخبار آمده است که اینتر برای سه فصل، پیشنهاد ده میلیون یورو داده است! البته در برخی سایت ها عدد دیگری ذکر شده است!

وی با طرح این پرسش‌ها که آیا مسیری و فرایندی برای شناسایی استعدادهای ورزشی داریم؟ آیا آکادمی‌های حرفه‌ای برای این موضوع وجود دارد؟، اظهار کرد: بسیار خب! نیاز داریم مراکز خدمات استعدادیابی، مراکز خدمات ترانسفر ورزشی، مراکز تخصصی خدمات توسعه کسب‌وکار ورزشی و مراکز تخصصی بازاریابی ورزشی ایجاد کنیم. باید تلاش کنیم تا سهم مناسبی از اقتصاد ورزش داشته باشیم.

اسدی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: نگاه به توسعه صنعت ورزش نباید یک نگاه جزیی و کسب وکار خرد باشد، نیاز داریم تا مگاپروژه های بزرگ ایجاد شود و دانشگاه و صنعت با این نگاه، به یکدیرگر متصل شوند. لذا راه اندازی شرکت های تخصصی خدمات کسب وکار ورزش با سرعت در حال پیاده سازی است و امیدواریم با مشارکت همه دست اندرکاران، نقشی ارزشمند در توسعه این اقتصاد ارزش آفرین، اشتغالزا و شاد داشته باشیم.

گفتنی است، در این جلسه صمیمانه که با حضور روسا و معاونین ارزشمند پژوهشکده انجام شد، مقرر شد تا همکاری وزارت صنعت با این پژوهشکده در راستای توسعه کسب وکار و شکل دهی علمی صنعت ورزش شکل گرفته و طرفین در این مسیر تلاش کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=18113

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: