استفاده از ظرفیت خط لوله گوره – جاسک برای تأمین خوراک پالایشگاه‌ها

استفاده از ظرفیت خط لوله گوره – جاسک برای تأمین خوراک پالایشگاه‌ها

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ارسلان رحیمی درباره وضع خط لوله انتقال نفت خام از گوره – جاسک گفت: طراحی اولیه خط لوله گوره – جاسک برای انتقال نفت خام بود، اما ظرفیت این خط لوله می‌تواند برای تأمین خوراک پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌هایی که قرار است در منطقه جاسک احداث شود، مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در حال گرفتن یک انشعاب از آن به سمت پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه شهیدسلیمانی هستیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تأکید کرد: برنامه‌ریزی نشان می‌دهد خط لوله انشعابی از خط لوله گوره – جاسک ظرف یک سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد تا خوراک پالایشگاه بندرعباس را تأمین کند.

رحیمی تصریح کرد: عملیات اجرایی این خط آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد و در سال ۱۴۰۳ عملیات انتقال خوراک نفت‌خام پالایشگاه بندرعباس از این خط را آغاز کنیم.

طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران در ایستگاه پایانی قرار گرفته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12055

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: