استقبال از حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار مسکن عراق

استقبال از حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار مسکن عراق

در حاشیه چهارمین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان مشاور نخست وزیر عراق و رئیس اتاق تعاون ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

بهمن عبداللهی – رئیس اتاق تعاون ایران در این بازدید گزارشی از نمایشگاه صنعت ساختمان ارائه کرد و گفت تا به امروز بیش از ۱۰۰ کشور خارجی از ۱۳ کشور دنیا در نمایشگاه حضور پیدا کردند و تولیدکنندگان در حوزه تولیدات ساختمانی آمادگی دارند هر آنچه مورد نیاز کشور عراق است با بهترین کیفیت فراهم کنند. این نمایشگاه را در سال گذشته دو بار در مسکو، یک بار در الجزایر و یک بار در دمشق برگزار کردیم و تا آخر سال در چهار کشور دیگر برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم که این رویداد نیز در کشور عراق برگزار شود و با توجه به کیفیت تولیداتی که ایران دارد، به سهولت و با اطمینان کامل نیازهای کشور عراق را تامین کنیم. رییس جمهور کشورمان نیز تعهد کردند که در طول ۴ سال سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و ما وظیفه تامین بخشی از نیاز آنها به مصالح را بر عهده داریم.

عبدالهی افزود: محصولات ما علاوه بر اینکه با محصولات اروپایی به لحاظ کیفیت قابل رقابت است، قیمت آن نیز مناسب است. این ظرفیت در کارخانجات ما وجود دارد که نیاز کشور عراق به مصالح برای ساخت مسکن را برآورده کنیم و در صورت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در عراق، سازندگان شما می توانند از نزدیک تولیدات ما را مشاهده کنند.

حازم مجید ناجی الخالدی – مشاور نخست وزیر  عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه و محصولات عرضه شده اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی ایران از ما دعوت کرد که از نمایشگاه بازدید کنیم و اطلاعات کلی از این نمایشگاه به دست آوریم. در دولت جدید عراق نهضتی در زمینه ساخت و ساز به جریان افتاده و دولت تصمیم گرفته وام‌هایی را برای ساخت و ساز در اختیار مردم عراق قرار بدهد.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های خطیر ما در قبال مردم عراق حل بحران مسکن است و دولت تصمیم گرفته بودجه‌ای را به عنوان وام در اختیار شهروندان عراقی قرار بدهد. طبق آمار اولیه‌ای که داریم ۳.۵ میلیون تا ۴ میلیون مسکن در عراق نیاز داریم و سالانه تقریباً ۳۰۰ هزار مسکن باید تامین کنیم تا این عدد را پوشش بدهیم.
مشاور نخست وزیر عراق با تاکید بر تامین مواد اولیه مرغوب اظهار کرد: خوشبختانه وامی که برای ساخت در نظر گرفته‌ایم بخشی برای خرید مصالح ساختمانی و بخشی برای ساخت و ساز مسکن است. در عراق مجتمع‌های مسکونی ابتدا پیش فروش می‌شوند، سپس با استفاده از وام‌ها ساخته می‌شوند لذا از استانداران خویش خواسته‌ایم تا اراضی را برای ساخت مسکن در اختیار بگذارند.
وی افزود: پروژه‌های دیگری هم تحت عنوان پروژه راه توسعه در نظر داریم که از کنار شهرک‌های صنعتی عبور می‌کند و بر این اساس در بحث ساخت و ساز مسکن و شهرسازی به تامین مصالح نیاز فوری داریم.

ناجی الخالدی ادامه داد: به علت اشتراکات زیاد با ایران تمایل داریم با شرکت‌هایی که در زمینه ساخت و ساز و تولیدات با کیفیت بالا و قیمت پایین فعالند، همکاری کنیم.

مشاور نخست وزیر عراق گفت: ماه آینده نمایشگاه بزرگی در عراق دایر خواهد بود که می توانیم غرفه ای برای عرضه محصولات ایران در اختیار شما قرار بدهیم، ضمنا در صورتی که تمایل دارید به شکل مستقل نمایشگاه صنعت ساختمان را در عراق برگزار کنید از این موضوع استقبال می‌کنیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11542

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: