ایجاد تحول زیرساختی در شرکت ملی حفاری همسو با برنامه‌های وزارت نفت دولت سیزدهم

در سال ۱۴۰۱ محقق شد؛

ایجاد تحول زیرساختی در شرکت ملی حفاری همسو با برنامه‌های وزارت نفت دولت سیزدهم

مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، ایجاد تحولات زیرساختی در این شرکت همسو با تحقق برنامه‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم را مهم‌ترین دستاورد سال ۱۴۰۱ این مجموعه بزرگ صنعتی اعلام کرد.

به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی در نشست سالانه اعضای هیئت مدیره، قائم مقام، معاونان، مدیران ارشد و روسای سازمان با اشاره به اهتمام شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت و حمایت دولت از این شرکت، اظهار کرد: عملکرد امسال در بخش‌های مختلف عملیاتی، فنی، مهندسی، پشتیبانی، خدماتی و ستادی در مقایسه با سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ قابل توجه و روند افزایشی داشته است.

وی با تبریک سال نو و قدردانی از یکایک کارکنان سختکوش شرکت در کسب عملکرد مثبت و توام با موفقیت، افزود: در نشست شورای راهبردی شرکت اولویت‌های سال ۱۴۰۲ تبیین و با اجرایی شدن برنامه‌ها در سال جدید شاهد جهش فزاینده در جهت رشد، تعالی و دستیابی به اهداف توسعه‌ای سازمان خواهیم بود.

مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با تشریح نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و ‌تهدیدها، تصریح کرد: هر چند عملکرد امسال شرکت در همه بخش‌ها، رو به رشد و روند صعودی را نشان می‌دهد، اما این عدد و آمار قانع کننده نیست و باید در سال ۱۴۰۲ در نتیجه کار و تلاش، هم‌افزایی و همکاری و خرد جمعی مجموعه کارکنان و شتاب‌بخشی در به ثمر رسیدن تحولات زیرساختی شرکت را با عنایت به خودگردان بودن به سمت و سوی بنگاهداری اقتصادی، افزایش بهره‌وری و ایجاد توازن میان درآمدها و هزینه‌ها و در نهایت سود دهی سوق دهیم.

گلپایگانی گفت: بر اساس آمار مدیریت برنامه‌ریزی تلفیفی، شاخص بهره‌وری امسال به ۶۲ درصد رسید، در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۰، ۴۸ درصد بود.

وی با اشاره به کاربست ۶۴ دکل حفاری از مجموع ۷۳ دستگاه حفاری ناوگان شرکت، ادامه داد: با توجه به قراردادهای همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف  و سایر شرکت‌ها، پیش‌بینی می‌شود سال پیش رو بیشترین تعداد دکل‌ها به‌کارگیری شوند و در همین ارتباط با توجه به تامین اعتبار لازم، بازسازی و نوسازی دستگاه‌های حفاری و تجهیزات خدمات فنی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به رشد بالای ۱۴ درصد خدمات فنی و ویژه حفاری در امسال اشاره کرد و گفت: در این بخش ۵۴ درصد تجهیزات فعال است و ۴۶ درصد ظرفیت خالی داریم که با تمهیدها و توافق‌نامه‌های مبادله شده با شرکت‌های کارفرمایی سال جدید شاهد تحرک و فعالیت گستره‌تر خدمات یکپارچه فنی مهندسی هستیم.

گلپایگانی کاهش انتظارات در عملیات، اخذ گواهینامه سلامت دستگاه‌های حفاری، اجرایی شدن طرح‌های فناورانه و پژوهشی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، تعامل بیش از پیش با سازندگان و تولیدکنندگان داخلی، اهتمام به امر آموزش و نهادینه کردن و کاربست مقررات و ضوابط اچ‌اس‌یی را از اقدام‌های امسال برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تلاش برای رضایت‌مندی همکاران، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی کارکنان پیمانکاری، ساماندهی کارکنان ارکان ثالث، به‌روزرسانی مطالبات منابع انسانی، کاهش زمان محاسبه اسناد و پرداخت مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد، توجه ویژه به امر ورزش همگانی و توفیق‌های ورزشی و اقدام‌های مرتبط با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های امسال شرکت دانست.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10543

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: