«بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» به زودی فعال می‌شود

مدیر عامل بورس تهران اعلام کرد:

«بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» به زودی فعال می‌شود

مدیرعامل بورس تهران گفت: با حمایت سازمان بورس، به زودی بازاری تحت عنوان «بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» فعال می‌شود که در این بازار، بورس تهران پذیرای پروژه‌های بزرگ و متوسط با استانداردهای حرفه‌ای حسابداری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، «محمود گودرزی» در همایش تامین مالی طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان یزد اعلام کرد: هم اکنون استان یزد با ۱۸۰ همت در تولید ناخالص ملی(GDP) نقش دارد و با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰هزار نفری که دارد بالای ۹۰ درصد از مردم با سواد هستند و این مایه مباهات استان است.

وی اظهار داشت: بیش از نیمی از صنایع معدنی کشور در یزد است و به عنوان نمونه ۲۵ درصد از تولید محصولات نساجی و ۱۵ درصد از تولید محصولات فولادی را به خود اختصاص داده است.

گودرزی به شرکت‌های دانش بنیان استان یزد اشاره کرد و افزود: در این استان حدود ۱۵۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد و از این تعداد تقریبا ۱۱۰ شرکت تولید هستند و رویکرد توسعه استانی مبنی بر توجه به شرکت‌های حوزه دانش بنیان هوشمندانه و درست است و این موضوع هنوز جای رشد بیشتری دارد.

مدیرعامل بورس تهران به توجه و فعالیت بورس تهران در استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی‌که یزد صاحب تالار منطقه‌ای شد، فعالیت خود را با ۶ کارگزار شروع کرد و هم اکنون تعداد کارگزاران فعال ۳۵ کارگزاری است. همچنین رتبه پنجم کشوری در حوزه معاملات، متعلق به استان یزد است.

وی تصریح کرد: از پاییز سال گذشته سفرهای استانی را با کرمانشاه آغاز کردیم که فرآیندهای تامین مالی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای یکی از مهمترین پروژه‌های استان به اتمام رسیده است.

گودرزی خاطر نشان کرد: بورس تهران مشتاق است با همکاری بخش خصوصی در استان یزد جهت توسعه سواد مالی و تامین مالی طرح‌های اقتصادی فعالیت کند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11199

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: