به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقتصاد کشور» سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد که از فردا طرح حذف تبلیغات تجملگرایانه و غیر اخلاقی در سطح شهر را کلید میزند تا به فرهنگ سادهزیستی و اخلاق اسلامی ارج نهاده شود.
متن گزارش:
-
شرح طرح:
-
بازرسی روزانه از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی؛ حذف آگهیهای نمایشگر کالاهای لوکس (جواهرات، ساعتهای میلیاردی، خودروهای اشرافی).
-
نصب پوسترهای جایگزین با پیامهای فرهنگی و اخلاقی (مانند «زیبایی در سادگی» و «کرامت، ارزشی است ابدی»).
-
-
اظهار نظر مدیرعامل سازمان زیباسازی:
«هدف ما کاهش چشمزخم تجمل و نمایش زندگی اشرافی نیست؛ بلکه ترویج ارزشهای توأم با حیا و آرامش است که با آموزههای اسلامی همخوانی دارد.» -
آمار موقت:
-
در ساعات اولیه اجرایی شدن طرح، ۱۲۰ بیلبورد تجملی جمعآوری یا از دور خارج شدند.
-
نصب بیش از ۵۰۰ قطعه گرافیک فرهنگی جایگزین تا پایان روز جاری برنامهریزی شده است.
-
رضایت ۶۸٪ از شهروندان تهرانی در یک نظرسنجی میدانی گزارش شد.
-
-
واکنش کسبوکارها:
-
برخی نمایندگیهای ساعتفروشی و جواهرفروشی اعلام کردهاند در صورت نیاز به تبلیغات، از رسانههای دیجیتال و مجلات تخصصی استفاده خواهند کرد.
-
گروهی از کسبه بازار محصولات لوکس از این اقدام حمایت کرده و اعلام نمودند که این طرح فضای تجاری را به سمت تولیدات داخلی ارزانقیمت سوق میدهد.
-
-
گام بعد:
-
گسترش طرح به بیلبوردهای بینشهری و مترو تا پایان پاییز.
-
انتشار فراخوان هنری برای طراحی آگهیهای فرهنگی دهه فجر.
-
راهاندازی سامانه مردمی گزارش تخلفات تبلیغاتی با قابلیت ارسال عکس و موقعیت مکانی.
-