تغییر در زمان بارش های زمستانه نتیجه تغییر اقلیم است

تغییر در زمان بارش های زمستانه نتیجه تغییر اقلیم است

به گزارش اقتصاد کشور ؛ عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تغییر اقلیم در جای جای جهان در حال اتفاق است، گفت: تغییر اقلیم واقعیتی است که در حال اتفاق افتادن است و غیر قابل کتمان است. تغییر اقلیم بر مقدار بارش و نوع بارش هر منطقه تأثیر گذار است به عنوان مثال در برخی از مکان‌ها ممکن است برف تبدیل به باران شود و یا برعکس همچنین در زمان وقوع بارش نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد به عنوان مثال تغییر در زمان بارش‌های زمستانه اتفاق بیفتد و ایران هم مانند بسیاری از کشورهای دنیا تحت تأثیر تغییر اقلیم قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که عکس وایرال شده‌ای که در فضای مجازی وجود دارد که یک طرف کوه‌های واقع در ترکیه برق و طرف دیگری که در ایران است خشک است چه علتی دارد گفت: اطلاع دقیقی در رابطه با این موضوع ندارم.

بزرگ زاده در رابطه با خشک شدن سد لار نیز خاطر نشان کرد: اکنون سد لار بسیار کم آب است و خشک نشده است و با مشکل کمبود ورودی دارد.

سخنگوی صنعت آب در پاسخ به این سوال که با توجه به گفته‌های مدیر عامل آبفای تهران تهران دیگر ظرفیت افزایش جمعیت را ندارد چه تدبیری برای تأمین آب شهروندان در نظر گرفته‌اید، گفت: نباید بارگذاری مصرف بیشتر در تهران انجام دهیم و باید فکری برای این موضوع شود و در سطوح بالا منطبق با طرح‌های آمایش سرزمین برای آن در نظر گرفته شود

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا طرحی مبنی بر جداسازی آب شرب از آب مصرفی وجود دارد، خاطر نشان کرد: ابعاد این طرح‌ها با توجه به شبکه ۱۸ هزار کیلومتری که باید به همین میزان باید خط کشید باید دید امکان پذیر است یا خیر اما جدا سازی آب شرب از فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17853

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: