حضور فعال اوپک و بازیگران صنایع انرژی جهان در نشست کاپ ۲۸

حضور فعال اوپک و بازیگران صنایع انرژی جهان در نشست کاپ ۲۸

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری رویترز، هیثم الغیص  گفت: تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان و نمایندگان صنعت انرژی در نشست تغییرات اقلیمی کاپ ۲۸ (COP28) در امارات متحده عربی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: هر شخصی که تولیدکننده یا مصرف‌کننده انرژی است و به تغییرات آب و هوایی اهمیت می‌دهد باید در این مذاکرات که قرار است از ۳۰ نوامبر (نهم آذرماه) در دوبی برگزار شود، حضور یابد.

دبیرکل اوپک در یک رویداد انرژی در فجیره امارات گفت: امیدوارم همه صداها در نشست تغییرات اقلیمی دوبی بر سر میز مذاکره باشند. صنعت نفت در این نشست خواهد بود و ما نیز آنجا خواهیم بود.

اکنون کشورها دو دسته هستند؛ آنهایی که خواستار توافقی برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی به‌منظور جلوگیری از گرمایش زمین هستند و گروهی دیگر که معتقدند زغال‌سنگ، نفت و گاز طبیعی نقشی مستمر همراه با فناوری برای جذب انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند.

الغیص گفت: درخواست‌ها برای توقف فوری سرمایه‌گذاری‌های نفت و گاز اشتباه است و سرانجام منجر به آشوب انرژی خواهد شد.

اظهارات دبیرکل اوپک یک روز پس از آن مطرح می‌شود که اوپک پیش‌بینی‌های میان‌مدت و بلندمدت جهانی نفت خود را در چشم‌انداز سالانه افزایش داد و اعلام کرد برای تأمین تقاضا به ۱۴ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است، حتی در شرایطی که مصرف سوخت‌های تجدیدپذیر افزایش می‌یابد و خودروهای برقی بیشتری وارد جاده می‌شوند.

دیدگاه اوپک با دیدگاه دیگر پیش‌بینی‌ها از جمله آژانس بین المللی انرژی که معتقد است تقاضا  در دهه جاری به اوج خود می‌رسد، تضاد دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13651

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: