قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها اعلام شد

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها اعلام شد

قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو و سایپا با متوسط افزایش ۲۹ درصدی اعلام شد.

«محمدعلی تیموری» مدیرعامل شرکت سایپا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک صدا و سیما به بیان قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و افزود: آخرین بار آذرماه ۱۴۰۰ افزایش قیمت برای خودروها اعلام شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ‌های کارخانه‌ای خودروها اعمال نشده بود.

وی بیان‌داشت: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دو تصمیم گیر و تصمیم ساز برای تعیین قیمت‌های خودروها هستند که حدود پنج ماه پیش از عید امسال فعالیت خود را برای تعیین قیمت‌های جدید آغاز کردند.

تیموری خاطرنشان‌کرد: این دو دستگاه، مبنای قیمت‌گذری‌های جدید را بر گزارش ۶ ماهه نخست حسابرسی ایران‌خود و سایپا قرار دادند، همچنین در شیوه دومی که مورد استفاده قرار گرفت سه خودروی خارجی که همتراز خودروهای ایرانی از نظر کیفیت و اندازه بودند مورد مقایسه قیمتی قرار گرفتند.

وی گفت: متوسط افزایش قیمتی که برای خودروهای این دو خودروساز پس از ۱۸ ماه اعمال شده، نزدیک به ۲۹ درصد است، به طوری که در خودرویی نظیر شاهین سایپا ۱۸ درصد و در کوئیک دنده اتوماتیک ۱۷ درصد است.

مدیرعامل سایپا ادامه‌داد: همچنین خودروهایی نظیر سمند، پژو ۲۰۶، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران‌خودرو افزایشی کمتر از ۲۹ درصد خواهند داشت.

وی اظهار داشت: همه خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داد ه شده اند در حیطه قیمت‌گذاری‌های این شورا قرار گرفته‌اند و نرخ‌های جدید امروز در سایت دو گروه خودروسازی بزرگ کشور بارگزاری خواهد شد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10698

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: