مجوز استانی ساخت ۸ شهر جدید ساحلی صادر شد

مجوز استانی ساخت ۸ شهر جدید ساحلی صادر شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توسعه ۲۷ شهر جدید ساحلی در چهار استان جنوبی کشور با رویکرد مولدسازی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

براساس آخرین جزئیات از وضعیت مکان‌یابی ۲۷ شهر جدید ساحلی گروه کاری فنی استان و کارگروه زیربنایی استان در چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان تا تاریخ ۲۱ شهریورماه سال جاری با تشکیل فرایند بررسی و تصویب طرح را در دستور کار قرار داده است.

از این تعداد، ۸ شهر در سیستان و بلوچستان، ۱۰ شهر در استان هرمزگان، ۴ شهر در بوشهر و ۵ شهر در استان خوزستان قرار دارد.

در فرایند تایید، در گام اولف شورای برنامه‌ریزی استان باید مجوز ساخت شهرها را تایید و تصویب کند. براساس گزارش به دست آمده از این استان‌ها تا ابتدا مهر ماه،  تاکنون شورای برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان آخرین مرجع استانی فرایند بررسی و تصویب این ۸ شهر را تأیید کرده است.

پس از طی مراحل استانی، مراجع ملی شامل کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و شورای عالی شهرسازی و معماری باید جزئیات پرونده ۲۷ شهر را بررسی و مجوز ساخت مسکن در این شهرها را صادر کند.

* شکوفایی سواحل جنوب کشور با توسعه شهرها

در این راستا، سعید بهروزی کارشناس مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: توسعه شهرها در جنوب کشور می‌تواند زمینه شکوفایی ظرفیت‌های دریا و نواحی ساحلی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کند، زمانی که شما نیروی انسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یک منطقه ساکن می‌کنید و انگیزه وی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌منظور زندگی مدنظر قرار می‌دهید، زمینه شکوفایی ظرفیت‌های منطقه فراهم خواهد شد.

همچنین مواردی از قبیل فیزیوگرافی مناسب زمین، تامین منابع آب و زیرساخت‌های اتصال به شبکه‌های پایه، حمل و نقل، مجاورت با فعالیت پایه کنونی نظیر صنعت، کشاورزی و خدمات، امکان استحصال از منابع طبیعی، عدم تعارض با مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت، امکان کاهش هزینه تامین زمین و همخوانی با عرصه‌های توصیه‌شده در اسناد فرادست، انجام خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14175

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: