مرتضوی اعلام کرد: ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تعاونی مسکن

مرتضوی اعلام کرد: ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تعاونی مسکن

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اصل ٣١ قانون اساسی، تأمین مسکن را یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت مردمی سیزدهم عنوان و اعلام کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۱۰۰هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی مسکن برای کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ساخته می‌شود.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دانشگاه آزاد اسلامی که چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه با حضور «محمد مهدی تهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه اشتغال دانش‌بنیان باید از ظرفیت‌های صاحب‌نظران دانشگاهی استفاده مطلوب داشته باشیم.
وی افزود: پیوند بین صنعت و دانشگاه زمینه ارتقای ارزش‌افزوده‌ محصولات و خودکفایی در تولید را فراهم می‌کند.
به گفته مرتضوی، ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای در جوار کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص و ماهر کشور دارد.

وی گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز استفاده از ظرفیت‌های بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی و بهره‌مندی از توان علمی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی باید مدنظر گرفته شود.
مرتضوی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اضافه کرد: این برنامه تا الان توفیقات خوبی داشته، البته یک فرآیند بلندمدت است که در آینده نتایج آن را ملاحظه خواهیم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تأکید رئیس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت متخصصان دانشگاه‌ها است و این تفاهم‌نامه‌ در راستای استفاده از همین ظرفیت با دانشگاه آزاد اسلامی امضاء شد.
وی با بیان اینکه اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسکن صاحب حق هستند، تأکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی مهم و مبارکی در تأمین مسکن محسوب می‌شود.
مرتضوی خاطرنشان ساخت: امضای این تفاهم‌نامه را آغازی بر انجام کارهای بزرگ بین وزارت تعاون و دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانیم.
«مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک با هدف احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تعاونی‌های مسکن و تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.
مسکنی افزود: تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت و تشکیل اتحادیه تعاونی‌های مسکن در سطح استانی و ملی در سراسر کشور تعهد معاونت امور تعاون است.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10002

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: