پتروایران و پتروشیمی مسجدسلیمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پتروایران و پتروشیمی مسجدسلیمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت توسعه پتروایران،شرکت‌های توسعه پتروایران و صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به‌منظور گسترش زمینه‌های همکاری با توجه به توان تخصصی، مدیریتی و اجرایی دو طرف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت‌های صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و توسعه پتروایران در ایجاد یک شراکت/ همکاری با هدف توسعه موفق میدان گازی زیلایی، مخزن بنگستان بر اساس الگوی تازه قراردادهای نفتی ایران، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را ترکیب می‌کنند.

این تفاهم‌نامه که به‌منظور روشن‌سازی درک‌های آنها در این زمینه و تسهیل در مذاکرات بیشتر به‌منظور دستیابی به توافق و نهایی‌سازی قراردادهای مرتبط برای اجرای پروژه‌ها در ۶ ماده تنظیم شده است به امضای منصور مهرشاد، سرپرست شرکت توسعه پتروایران و فرزاد فرشید، رئیس هیئت مدیره صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان رسید.

بر اساس این گزارش، در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران اظهار کرد: با توجه به نیاز صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به خوراک در بخش پایین‌دستی طی مذاکرات انجام‌شده با شرکت‌ ملی نفت ایران و صنایع پتروشیمی به‌دنبال توسعه میدان گازی زیلایی، مخزن بنگستان، این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مقدمات فعالیت‌های اجرایی این تفاهم‌نامه از هفته آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: میدان گازی زیلایی، مخزن بنگستان، هم‌اکنون حدود یک تریلیون فوت مکعب گاز شیرین تولید می‌کند که امکان افزودن روزانه ۳ میلیون فوت مکعب از هر چاه وجود دارد که امید است با همکاری مجموعه مسجدسلیمان و با توجه به انجام به‌موقع اقدام‌های مؤثر در اسرع وقت به نتیجه مطلوب برسیم، با افزایش حدود ۲۰ حلقه چاه جدید، ۵۵ میلیون فوت‌مکعب گاز در روز تولید خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17914

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: