پهپادهای کشاورزی: راهکاری نوین برای کاهش هزینه‌ها و زمان کشت

پهپادهای کشاورزی: راهکاری نوین برای کاهش هزینه‌ها و زمان کشت

به گزارش خبرنگار اختصاصی اقتصاد کشور ؛ امروزه، کشاورزی با چالش‌های متعددی از جمله افزایش جمعیت، کمبود منابع آب و خاک، و تغییرات آب و هوایی روبرو است. در این میان، استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند راهگشای بسیاری از این مشکلات باشد. پهپادهای کشاورزی یکی از این فناوری‌های نوظهور هستند که می‌توانند در زمینه‌های مختلف کشاورزی، از جمله کاشت، داشت و برداشت، مورد استفاده قرار گیرند.

مهندس اشکان عیسوند چناری مدیر عامل و عضو هیئت موسسین شرکت کشاورزی صنعتی هوشمند شریف که در زمینه ساخت ، آموزش و پشتیبانی پهباد های سمپاش کشاورزی فعالیت دارد، کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان کشت، افزایش دقت و کاهش آسیب به محیط زیست را از جمله مزایای استفاده از پهپادهای کشاورزی می داند و می گوید: پهپادها می‌توانند بسیاری از وظایف کشاورزی را که قبلاً توسط انسان انجام می‌شد، به طور خودکار انجام دهند. این امر می‌تواند به طور قابل توجهی هزینه‌های تولید را کاهش دهد.  در مدت زمان کوتاهی مساحت‌های وسیعی را سمپاشی، کوددهی و یا بذرپاشی کنند و به طور قابل توجهی زمان کشت را کاهش دهد. پهپادها می‌توانند با دقت بسیار بالایی وظایف کشاورزی را انجام دهند. این امر می‌تواند به افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات کمک کند. و می‌توانند به طور هدفمند سمپاشی و کوددهی کنندو به کاهش مصرف سموم و کودها و در نتیجه، کاهش آسیب به محیط زیست کمک کند.

مدیر عامل و عضو هیئت موسسین شرکت کشاورزی صنعتی هوشمند شریف در باره کاربردهای پهپادهای کشاورزی در زمان های کاشت ، داشت و برداشت نیز می گوید: پهپادها می‌توانند برای بذرپاشی، نشاکاری و کوددهی در طمان کاشت، سمپاشی، آبیاری، و وجین علف‌های هرز در دوره داشت و نظارت بر رشد گیاهان، پیش‌بینی برداشت، و تخمین عملکرد محصول در زمان برداشت استفاده شوند.

وی در عین حال در زمینه چالش‌های استفاده از پهپادهای کشاورزی می افزاید: با وجود مزایای متعددی که استفاده از پهپادهای کشاورزی دارد، این فناوری با چالش‌هایی نیز روبرو است. پهپادهای کشاورزی می‌توانند بسیار گران باشند. برای استفاده از پهپادهای کشاورزی به دانش فنی و مهارت‌های تخصصی نیاز است. و در برخی از کشورها، استفاده از پهپادهای کشاورزی محدودیت‌های قانونی دارد. با این حال پهپادهای کشاورزی یک فناوری نوظهور با پتانسیل بالا برای متحول کردن صنعت کشاورزی هستند. با وجود چالش‌هایی که وجود دارد، استفاده از پهپادهای کشاورزی می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا هزینه‌ها و زمان کشت را کاهش داده و در عین حال، کیفیت و عملکرد محصولات خود را افزایش دهد.

گفتنی است : شرکت کشاورزی صنعتی هوشمند شریف با تمرکز بر روی هوشمندسازی فرآیندهای درگیر در صنعت کشاورزی، یکی از پیشگامان در حوزه فناوری و کشاورزی هوشمند است. این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، با استفاده از تخصص و تجربه برجسته اعضای خود، در سالهای اخیر توانسته است که نقش پر رنگی در صنعت پهپادی و کشاورزی کشور ایفا کند.

اعضای تیم، همگی از فارغ التحصیلان برگزیده و نخبه دانشگاه صنعتی شریف هستند که سابقه شرکت و کسب مقام در المپیادهای کشوری و مسابقات بین‌المللی نظیر Cansat و AIAA را در کارنامه خود دارند و با تکیه بر تجربه کسب شده از فعالیت چندین ساله در صنعت پهپادی کشور در سالهای اخیر موفق به طراحی، تست و تولید بیش از ۱۰ محصول پهپادی شده‌اند که هم اکنون در حال انجام عملیات در ارگانهای دولتی و خصوصی کشور هستند.

این شرکت اخذ مجوز عملیات هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری و پروانه کسب در زمینه فروش، تعمیرات و بازسازی پهپادها، و ایجاد دفتر خدمات پهپادی از دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، توانسته است جایگاهی برجسته در این صنعت حیاتی پیدا کند. این مجوزها نشان از توانمندی و استانداردهای بالای فعالیت‌های این شرکت در زمینه هوشمندسازی و فناوری های پهپادی است. از طریق ارائه خدمات تخصصی و محصولات نوآورانه، این شرکت تلاش می‌کند تا بهبود و بهره‌وری در بخش کشاورزی را فراهم آورد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=22245

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: