پیشرفت ۳۵ درصدی فاز دوم طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز در سراجه قم

پیشرفت ۳۵ درصدی فاز دوم طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز در سراجه قم

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، پیشرفت فاز دوم طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان سراجه قم که یکی از پروژه‌های مهم صنعت گاز ایران است، به ۳۵ درصد رسید.

محمد زمان جوکار، مجری طرح‌های ذخیره‌سازی گاز در این شرکت با اشاره به اجرای این طرح راهبردی گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز از یک میلیارد به ۱.۵ میلیارد مترمکعب است، همچنین با اجرای فاز دوم طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان سراجه قم، برداشت گاز از ۱۰ به ۱۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اهمیت این طرح افزود: میدان سراجه قم به‌دلیل نزدیک بودن به مناطق پرجمعیت کشور از جمله شهرهای تهران و قم، همچنین مجاورت با خط لوله سراسری گاز پنجم تهران، به لحاظ راهبردی اهمیت خاصی دارد و می‌تواند پشتیبانی مطمئن برای جبران ناترازی و تأمین بخشی از کمبود گاز در روزهای اوج مصرف در فصل زمستان و شرایط بحرانی باشد.

مجری طرح‌های ذخیره‌سازی گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به مشخصات این طرح بیان کرد: فاز دوم طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان سراجه قم، مشتمل بر احداث یک واحد نم‌زدایی به ظرفیت ۵ میلیون مترمکعب در روز، احداث خط لوله ۱۶ اینچ به طول ۵ کیلومتر، تأسیسات لخته‌گیر و اندازه‌گیری گاز است. این طرح از ابتدای سال‌ ۱۴۰۲ آغاز شده و بنا بر زمان‌بندی تا آذرماه سال ۱۴۰۳ عملیاتی می‌شود. از سویی افزون بر فعالیت‌های جاری در پایین‌دست این میدان، فعالیت‌های بالادست و حفر چاه نیز تا پایان ۱۴۰۲ به پیمانکار سپرده خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=18528

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: