برنامه داریم در افق ۵ سال آینده فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم / تمام مدارس کشور از طریق فیبرنوری به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند / سیمکارت گردشگری تا این لحظه وجود خارجی ندارد

عیسی زارع پور:

برنامه داریم در افق ۵ سال آینده فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم / تمام مدارس کشور از طریق فیبرنوری به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند / سیمکارت گردشگری تا این لحظه وجود خارجی ندارد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه بزرگ فیبرنوری منازل و کسب و کارها، گفت: این پروژه در ۱۵۰ شهر آغاز شده و در ۷۰ شهر به پایان رسیده است و ۴ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و استان گلستان به عنوان نخستین استان به طور کامل و با تمام شهرهای خود در یک ماه آینده تکمیل می شود.
وی افزود: در قالب همین پروژه برنامه داریم که تمام مدارس را از طریق فیبرنوری به اینترنت پرسرعت مجهز کنیم. وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت نیز تاکید کرد: ما در وزارت ارتباطات به صورت دائم در حال توسعه زیرساخت ها هستیم تا مشکلات شبکه را به صورت اساسی رفع کنیم.
وی به چندین رویداد فضایی تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: ما استفاده از ظرفیت های بومی کشور مانند پرتاب ماهواره نور ۳ با پرتابگر بومی را داشتیم و برنامه داریم در همین دولت ماهواره های کشورهای دیگر را در حوزه ماهواره سبک با پرتابگرهای ایرانی داشته باشیم و از ظرفیت های بین المللی نیز برای ماهواره های سنگین استفاده کنیم.
وی افزود: تست‌های اولیه زیرمداری کپسول زیستی به‌زودی انجام خواهد شد تا در یک افق ۵ ساله، بتوانیم فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.
وزیر ارتباطات درباره منظومه ماهواره ها نیز گفت: منظومه ماهواره ای شهید سلیمانی را در برنامه داریم که یکی از کاربردهای اصلی آن اینترنت اشیا است و توسط شرکت های دانش بنیان در دست اجرا است .
زارع پور درباره ادعای لیست های اولویت دار برای نحوه ارائه خدمات به سایت های خارجی نیز گفت: چنین لیست هایی وجود ندارد و کسانی هم که چنین مسائلی را مطرح کرده بودند در فضای مجازی اعلام کردند که این مسائل وجود ندارد.
وی مسائل مطرح شده درباره تشعشعات غیر استاندارد یکی از برندهای گوشی همراه نیز افزود: سازمان تنظیم مقررات آزمایشگاه های تخصصی در این حوزه دارد که نمونه هر وسیله ای که فرستنده داشته باشد باید در این آزمایشگاه ها تست شود و این مورد هم مشمول همین قاعده می شود.
وزیر ارتباطات درباره سیمکارت های گردشگری نیز توضیح داد: اپراتورهای ایرانی با حدود ۲۵۰ اپراتور در ۱۴۰ کشور دنیا قرارداد رومینگ دارند و هر فردی که وارد کشور می شود می تواند اینترنت کشور خود را با همان کیفیت در ایران استفاده کند و چنین موضوعی با عنوان سیمکارت گردشگری تا این لحظه وجود خارجی ندارد.
وی درباره کیفیت خدمات ارائه شده در پنجره واحد خدمات دولت نیز افزود: از یک ماه گذشته برای بررسی کیفیت ارائه خدمات در این پنجره جلساتی در حال برگزاری است تا شاهد افزایش کیفیت این خدمات باشیم.
زارع پور درباره خارج شدن گوشی های سرقتی به کشورهای همسایه و برگشت آنها به ایران نیز گفت: این موضوع با حضور وزیر ارتباطات پاکستان در ۲ ماه گذشته مطرح شد و با بقیه کشورهای همسایه نیز این کار از نظر فنی و سیاستگذاری پیگیری می شود تا بتوانیم از این موضوع جلوگیری کنیم.
وزیر ارتباطات درباره شبکه داخلی بین سازمان های و شرکت های دولتی و خصوصی و کیفیت این شبکه نیز گفت: نگهداری شبکه های ملی داخلی دستگاه ها با خود این سازمان ها است و در بعضی مواقع که مشکل از خود این سامانه ها است متهم ردیف اول ارتباطات و اینترنت عنوان می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13233

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: