چرا قطارهای تندروی رجا از سِیر خارج شد؟

چرا قطارهای تندروی رجا از سِیر خارج شد؟

مدیرعامل شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا حذف قطارهای «ترن‌ست پردیس» که قطارهای تندوری این شرکت محسوب می‌شود را ناشی از عدم تامین مالی برای تعمیرات اساسی آنها دانست.

شرکت ریلی رجا از گذشته در مسیرهای مشهد، زنجان و یزد قطارهای ترن ست( تندرو) داشت که اخیرا فقط قطارهای زنجان به سیر خود ادامه می‌دهد و سایر مسیرها به دلایل مختلف از جمله نقص فنی از سیر خارج شده است.

روابط عمومی رجا امروز ( دوشنبه) از دیدار «ناصر بختیاری» مدیرعامل این شرکت با نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی و مسئولان بانک رفاه کارگران در ساختمان فنی و اجرایی شرکت رجا خبر داده است.

مدیرعامل رجا در این جلسه با اشاره به کمبود منابع، تأمین مالی را بزرگ‌ترین مانع برای تعمیر این قطارها عنوان و گفته است: طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات عدیده مالی، تعمیرات اساسی برخی از قطارها از جمله قطارهای «ترن‌ست» انجام نشد که منجر به از سیر خارج شدن آن‌ها شده است.

وی با اشاره به امکانات فنی و نیروهای انسانی مجرب شرکت رجا و شرکت نوین صنعت رجا، این مجموعه را برای انجام تعمیرات اساسی ترن‌ست‌ها جزء باصلاحیت‌ترین شرکت‌ها برای این کار دانست و عنوان کرد: سعی شده است برای تعمیرات این قطارها به سمت برون سپاری نرویم و مأموریت را به شرکت نوین صنعت رجا سپردیم تا نظارت خود را بر فرآیند پروژه حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت رجا با بیان اینکه در همین خصوص از ایستگاه یزد بازدید صورت گرفته و کاستی‌های آن مشخص و با مدیر کل ناحیه راه آهن یزد برای رفع آن‌ها توافقاتی حاصل شده است، افزود: درباره موضوع ترن‌ست‌رانان نیز برنامه‌های بازآموزی برای آن‌ها برگزار شده است چرا که وجود ترن‌ست‌رانان مجرب برای راه‌اندازی مجدد این قطارها ضروری است.

بختیاری از شناسایی نیازها و زمان بندی پروژه خبر داد و اعلام‌کرد: شرح خدمات و مناقصات لازم برای خرید لوازم و تجهیزات فنی این پروژه انجام شده و طی زمان ۱۰۶ روزه، سه رام از قطارهای ترن‌ست رجا مجدد به سیر باز می‌گردند.

مدیرعامل رجا با تأکید بر موضوع ایمنی در سیستم ریلی عنوان کرد: تا زمانی‌که از ایمنی این قطارها اطمینان حاصل نشود، نمی‌توانیم به آن‌ها مجوز سیر بدهیم، همچنین باید از کارایی قطارها در طول سیر نیز اطمینان حاصل شود تا مسافران با خیال آسوده سفر کنند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11221

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: