تأمین حق‌آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است

تأمین حق‌آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو و دولت به سیستان و بلوچستان، گفت: در کنار پیگیری‌ها برای تأمین حق‌آبه هیرمند، طرح‌هایی در سیستان با جدیت در حال اجراست.

اتابک جعفری در جریان سفر به سیستان و بلوچستان که به منظور بررسی طرح‌های اضطراری تأمین آب منطقه سیستان و زاهدان، کنترل روند پیشرفت این طرح‌ها و پایش وضعیت تاسیسات پمپاژ و انتقال آب از چاه‌نیمه به سیستان و زاهدان صورت گرفت، گفت: حق‌آبه هیرمند از جمله موضوع‌های مهم و در دستور کار دستگاه دیپلماسی است، بدون تردید تا احقاق حقوق مردم سیستان و بلوچستان پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری جهت تحقق حق‌آبه ایران از هیرمند از سوی دولت، وزارت نیرو و وزارت خارجه مورد تأکید قرار گرفته، ایران با همکاری کشور افغانستان پیگیر این حق و مطالبه اصلی مردم استان تا زمان حصول نتیجه است.

این مقام مسئول با تاکید به وجود همت همگانی و دستور رئیس‌جمهوری در رابطه با پیگیری جدی حق‌آبه ابراز امیدواری کرد، حق‌آبه ایران از هیرمند در سریع ترین زمان به نتیجه برسد. در کنار پیگیری مقام‌های کشوری و استانی برای تحقق این مهم، طرح‌هایی در استان در حال اجراست تا بتوان از این شرایط با تنش کمتری گذر کرد، به گونه‌ای که دغدغه‌های مردم کاهش یابد.

اجرای طرح‌های اضطراری مطابق برنامه‌ زمان‌بندی

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح‌های پدافندی تأمین آب نیز برای منطقه سیستان و زاهدان تعریف شده و تاکنون عملیات اجرایی این طرح‌ها مطابق با برنامه زمان‌بندی پیش رفته است.

جعفری با اشاره به مشکلات تاریخی آبرسانی به مناطق روستایی گفت: طرح‌هایی برای روستاهای فاقد شبکه آبرسانی یا دچار تنش آبی در قالب طرح جهاد آبرسانی با همکاری سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان در حال  اجراست و مجموعه وزارت نیرو و همکاران ما در استان، تمام هم و غم خود را برای رفع و کاهش مشکلات بی‌آبی یا کم‌آبی به کار گرفته‌اند.

تامین منابع مالی جدید سبب تسریع در تکمیل طرح‌های اضطراری آبفا می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه برنامه‌های سفر خود در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو به این استان گفت: تسریع در پروژه‌ها و طرح‌های اضطراری جهت حل مشکل محدودیت‌های آبی در این استان نیازمند جذب اعتبارات جدید و ویژه‌تر از دیگر منابع است.

اتابک جعفری، طرح اضطراری تأمین آب سیستان و زاهدان را در زمره طرح‌های مهم کشور دانست و اظهار کرد: وزارت نیرو به منظور تامین منابع مالی این طرح‌ها از همه امکانات در اختیار استفاده خواهد کرد، اما انتظار می‌رود استاندار سیستان و بلوچستان نیز با معرفی طرح‌های اضطراری استان در سطح ملی به منظور تأمین اعتبار از دیگر منابع، به وزارت نیرو کمک کند.

تأمین آب از منابع آبی جدید در حال انجام است

وی با بیان اینکه زندگی مردم در سیستان تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد، بیان کرد: با توجه به این وضعیت پروژه‌های متعددی در استان تعریف شده و اجرای طرح‌های اضطراری نیز با هدف تأمین آب شهر زاهدان و سیستان عملیاتی شده است تا علاوه بر چاه‌نیمه‌ها منابع دیگری برای تامین آب در منطقه داشته باشیم.

او با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت این طرح‌ها در مدت زمان کوتاه گفت: با تأمین به موقع اعتبارات برای احداث آب‌شیرین‌کن و ایستگاه پمپاژ، دیگر دغدغه‌ای برای تکمیل طرح‌های آبرسانی در این خطه نخواهد بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: تمام اعتبار تخصیصی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های اضطراری در سیستان و بلوچستان، توسط وزارت نیرو و از محل اعتبارات تنش تامین شده است که جهت تسریع و تکمیل به اعتبارات ویژه‌تری از سایر منابع نیاز دارد.

وی نگاه ملی و استانی برای پیشبرد طرح‌های اضطراری تأمین آب در این استان را اثرگذار دانست و از استاندار خواستار شد تا از کلیه ظرفیت‌های موجود جهت کمک به تأمین منابع مالی استفاده شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11223

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: