کشنده‌های وارداتی باید برای شماره‌گذاری گواهی اسقاط ارائه کنند

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده:

کشنده‌های وارداتی باید برای شماره‌گذاری گواهی اسقاط ارائه کنند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از ایدرونیوز، «مهران سالاریه» رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بر اساس اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، رانندگان کامیون، کامیونت و کشنده تریلر دارای کارت هوشمند خودمالک و شرکت‌های حمل و نقل خودمالک (شرکت‌های حمل و نقل عمومی) صرفا برای یکبار و یک دستگاه برای مدت ۱۰ سال می‌توانند در صورت عدم وجود گواهی اسقاط به اندازه کافی، ۵ درصد ارزش گمرکی خودروهای وارداتی مذکور را به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته جهت دریافت مجوزشماره‌گذاری پرداخت کنند.

وی با اشاره به این که از زمان ابلاغ این قانون تاکنون حدود ۲۰۰۰ دستگاه کشنده وارداتی از پرداخت نقدی بهره‌مند شدند، افزود: در حال حاضر با توجه به وجود گواهی اسقاط به میزان کافی، از این پس این دسته از متقاضیان باید نسبت به ارایه گواهی اسقاط اقدام کنند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در خصوص تعداد گواهی اسقاط لازم برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی اظهار کرد: تا زمان تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید، به ازای هر دستگاه کشنده وارداتی تعداد ۸ گواهی اسقاط دیزلی نیاز است؛ به عنوان مثال به ازای اسقاط هر کامیون فرسوده، دو دستگاه کشنده مجوز شماره‌گذاری خواهند داشت.

وی در خصوص قیمت گواهی‌های اسقاط خودروهای سنگین خاطرنشان کرد: برابر اعلام انجمن مراکز اسقاط، مبلغ هر‌گواهی اسقاط این دسته از خودروها حداکثر ۵۵ میلیون تومان است.

به گفته سالاریه موارد فوق تا قبل از تصویب آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی معتبر است و پس از تصویب ممکن است تغییراتی ایجاد شود.‌

وی با اشاره به برنامه این ستاد برای الکترونیکی کردن سبد عرضه و تقاضای گواهی اسقاط یادآور شد: طرحی در این خصوص در حال انجام است که با اتمام آن به‌زودی فرایند خرید و فروش گواهی اسقاط نیز برخط خواهد شد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده همچنین گفت: تا قبل از راه‌اندازی سرویس برخط، واردکنندگانی که قصد خرید گواهی اسقاط برای دریافت مجوز شماره‌گذاری دارند، درصورتی‌که در سامانه nnhk.ir ثبت نام کرده و فرایند را طی کرده باشند، می‌توانند به مراکز اسقاط مجاز و معتبر کشور و یا انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13917

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: