احتمال آغاز به کار خط کشتیرانی مستقیم ایران و برزیل در تابستان امسال

عضو اتاق بازرگانی ایران و برزیل خبر داد:

احتمال آغاز به کار خط کشتیرانی مستقیم ایران و برزیل در تابستان امسال

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل می‌گوید تاسیس خط کشتیرانی مستقیم کانتینربر توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی در کشور برزیل دنبال می‌شود و احتمالا از ابتدای تابستان امسال فعال خواهد شد.

حامد قادری اظهار کرد: برزیل و ایران دو منطقه بکر برای ظرفیت های تجاری یکدیگر هستند و از این رو اتاق بازرگانی ایران و برزیل با تشکیل کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی به تجار ایرانی برای ورود به این بازار کمک خواهد کرد. یکی از اولین قدم‌های این اتاق دعوت علاقمندان به فعالیت‌های صنعت کشاورزی در نمایشگاه  Agrishow ۲۰۲۳ برزیل است.

او با اشاره به اینکه ایران با توجه به موقعیت استراتژیک و بهای تمام شده ی مناسب کالاها و محصولات، ظرفیت بزرگی برای نقش آفرینی در تجارت جهانی دارد بیان کرد: دسترسی به آب‌های آزاد و روابط مثبت با کشور برزیل می‌تواند فرصت مناسبی برای گسترش روابط تجاری و صادرات با جمهوری فدراتیو برزیل باشد. از این رو اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل اقدام به برگزاری کمیسیون‌های مشورتی مختلف کرده که مهم ترین آن‌ ها با توجه به سیاست دولت سیزدهم، کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی است.

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: با توجه به کارشناسی بازار بزرگ برزیل و توانایی سنجی تجار کشور، این اتاق اقدام به تدوین برنامه ای جامع و کامل کرده تا با همراهی تجار و اعضا در سال ۱۴۰۲ روابط تجاری گسترده ای با کشور جمهوری فدراتیو برزیل برقرار کند. در فاز اولیه این اتاق اقدام به بررسی نمایشگاه‌ها و فرصت‌های تجاری فعال و برنامه گسترده‌ای برای حضور تجار ایرانی در بازار بزرگ برزیل کرده است. از این رو یکی از مهم ترین برنامه‌های این اتاق اعزام یک هیئت تجاری برای بازدید و جلسات مستقیم بین تجار ایرانی و برزیل در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت کشاورزی برزیل Agrishow ۲۰۲۳ واقع در استان سائوپائولو خواهد بود.

وی نیازسنجی و ظرفیت سنجی اتاق های بازرگانی استان ها و بازدید از واحدهای منتخب استان‌ها توسط کمیسیون که منجر به شناسایی ظرفیت‌های موجود و تطبیق با نیاز بازار برزیل می شود را جزو برنامه‌های اصلی این کمیسیون دانست و ادامه داد: در این راه تسهیل امور اداری، گمرکی و مدارک مورد نیاز شرکت‌ها برای گسترش تجارت مشترک در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و با توجه به برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک به ریاست سازمان برنامه و بودجه و سیاست های دولت سیزدهم اقدام به مکاتبات و تدوین تفاهم نامه ها و قرار دادها خواهیم کرد.  یکی از اتفاقات مثبت و کمک کننده به تجار تاسیس خط کشتیرانی مستقیم کانتینربر توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی در کشور برزیل است که با توجه به مکاتبات و تلاش‌ها امیدواریم این مهم در ابتدای تابستان ۱۴۰۲ به وقوع بپیوندد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10717

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: