احداث خانه‌های یک طبقه و ویلایی موجب کاهش هزینه ساخت می‌شود

کارشناس حوزه مسکن :

احداث خانه‌های یک طبقه و ویلایی موجب کاهش هزینه ساخت می‌شود

 یک کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه ساخت خانه‌های یک طبقه و ویلایی موجب کاهش هزینه ساخت و سرعت بخشیدن به روند ساخت و سازها می‌شود، گفت: شهرک‌سازی‌های ویلایی در کشور تا کنون موفقیت آمیز بوده است.

«فرشید ایلاتی» در مورد ساخت خانه‌های یک طبقه در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: مسکن امروز به عنوان یکی از نیازهای اصلی در جامعه ایرانی مطرح است و بر همین اساس برای رفع آن می‌بایست ساخت مسکن با سرعت بالایی در کشور با توجه به شرایط تورمی اجرایی شود.

وی افزود: هر میزان که در ساخت خانه‌ها بتوانیم سرعت عمل داشته باشیم این بخش از شوک‌های تورمی نیز به همان میزان خارج می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزایای ساخت مسکن به صورت ویلا و یک طبقه، سرعت بخشیدن در روند اجرایی و آماده‌سازی آنها است، گفت: سرعت ساخت ویلا و واحدهای یک طبقه به مراتب بسیار بیشتر از واحدهای آپارتمانی است.

ایلاتی تاکید کرد: در ساخت پروژه‌های چند طبقه دیده شده که با توجه به اینکه توان مالی افراد به یک میزان نیست و آورده‌هایی که افراد دارند، متفاوت است، پروژه با مشکل مالی مواجه می‌شود و ساخت آن زمان بر خواهد شد، اما در واحدهای ویلایی هر فرد طبق آورده خود اقدام به ساخت مسکن کرده و پروژه خود را تا نهایی شدن ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در پروژه‌های بلندمرتبه سازی هزینه‌های اضافی ازجمله مشاعات غیرمفید، راه‌پله و آسانسور اضافه می‌شود که پرداخت این هزینه‌ها از عهده‌ها خیلی از افراد خارج است؛ اما در مسکن‌های یک طبقه و حتی ۲ طبقه دیگر نیاز به چنین هزینه‌هایی نداریم و جلوی خیلی از هزینه‌های اضافی گرفته خواهد شد.

این کارشناس حوزه مسکن با اشاره به اینکه نمونه ساخت شهرک‌سازی ویلایی در برخی از استان‌های کشور موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: گاهی بیان می‌شود که ساخت خانه‌ها به صورت ویلایی هزینه زیرساخت‌ها را افزایش می‌دهد، برای این موضوع نیز پیشنهاد این است که کانال‌های تأسیسات در این پروژه‌ها در نظر گرفته شود تا علاوه بر اینکه تأسیسات در یک جا متمرکز می‌شود، به دنبال آن هزینه‌های اجرا، تعمیر و نگهداری آنها نیز کمتر می‌شود.

ایلاتی با بیان اینکه ساخت مسکن به صورت ویلایی موجب ارزش یافتن قیمت زمین‌ها می‌شود، تاکید کرد: تهاتر با پیمانکاران از دیگر راه‌هایی است که می‌توان بدین طریق شاهد راه‌اندازی و توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های ویلایی باشیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9861

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: