به توسعه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کمک می‌کنیم

مهندس ترکی در بازدید از شرکت فولاد اکسین خوزستان:

به توسعه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کمک می‌کنیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، علیرضا زمانپور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و هیأت همراه، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان در جریان آخرین وضعیت این شرکت قرار گرفتند؛ در این بازدید بر لزوم به ظرفیت رساندن تولیدات فولاد اکسین خوزستان به ۱،۰۵۰،۰۰۰ تن در سال تاکید شد.

نعمت‌اله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست گفت: دغدغه مدیران شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی، تولید و توسعه در حوزه‌ صنایع سودآور مختلف از جمله فولاد است و این موضوعی قابل تحسین است.

ترکی ادامه داد: نعمت مهم کشور پس از نفت در حوزه اقتصادی، صنعت فولاد است و باید تلاش کنیم تا با بهره گیری از فرهنگ جهادی در پیشبرد اهداف شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در این حوزه کوشا و فعال باشیم. اکنون که صندوق بازنشستگی در صنعت فولاد سرمایه‌گذاری کرده، باید جدی و ثابت قدم باشیم، چراکه دنیا به این صنعت با‌عظمت نیاز دارد و باید به توسعه حوزه فولادی صندوق بازنشستگی کمک کنیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان تنها تولیدکننده ورق های عریض فولادی در خاورمیانه و جزء ۵ شرکت تولید ورق های عریض عملیات حرارتی شونده در دنیا است که به منظور تکمیل ظرفیت این مجموعه باید طرح فولادسازی و ریخته گری این شرکت با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰هزار تُن در سال احداث شود تا بتواند با مدیریت یکپارچه فولادسازی و نورد، با تداوم تولید ورق های خاص با ارزش افزوده بالا، کشور را از واردات این محصولات استراتژیک بی نیاز کند.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح می تواند طی ۳ سال آینده به بهره برداری رسیده و منجر به افزایش درآمد و سود پایدار برای مجموعه بازنشستگان کشوری شود.

ترکی با قدردانی از تلاش های مدیران و تمامی پرسنل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر اجرای سریع، به موقع و با کیفیت و در تراز جهانی این طرح تاکید کرد.

وی در زمینه تکمیل زنجیره بالادست و تخصیص ذخایر سنگ معدن از طریق ایجاد اتحاد استراتژیک با دارندگان مجوزهای معادن سنگ آهن کشور به منظور پایداری تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان، رهنمودهای لازم را به مدیران اجرایی هلدینگ انرژی و شرکت فولاد اکسین یادآور شد.

ترکی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول حاکمیت شرکتی نیز گفت: تصمیمات تخصصی باید در شرکت ‌ها گرفته شود. سیاستگذاران اصلی، یکایک کارکنان شرکت‌ها هستند و ما در صندوق بازنشستگی، به عنوان پشتیبان صنعت، برای تحقق و رفع موانع تلاش‌مان را مضاعف می‌کنیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه گفت: هرکسی که می‌خواهد برای آینده‌ای روشن در حوزه صنعت تصمیم بگیرد باید متخصص باشد.

در این بازدید، علیرضا زمان پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: بررسی‌های دقیق ما نشان می‌دهد، فولاد اکسین خوزستان از شرکت‌های کارآمد و رو به رشد مجموعه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است و با ظرفیت مطلوبی مشغول به تولید است.

وی گفت: امیدواریم که برنامه توسعه‌ای این شرکت با سرعت انجام پذیرد و شاهد سودآوری و اشتغال‌زایی بهتر این مجموعه باشیم.

زمان‌پور اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از پروژه فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان به دلیل سودآور بودن آن برای مجموعه، حمایت می‌کند و امیدواریم با رفع موانع و مشکلات موجود، بیش از قبل در پروژه‌های ملی و بین المللی نقش ایفا کند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9940

دکتر اسماعیل کریمیان

دکتر اسماعیل کریمیان

کارشناس مرکز روابط عمومی واموربین الملل سازمان برنامه وبودجه کشور معاون مرکز روابط عمومی ، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور معاون اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: