توسعه اشتغال و کارآفرینی با ابلاغ اساسنامه کانون کارآفرینان برتر

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار خبر داد:

توسعه اشتغال و کارآفرینی با ابلاغ اساسنامه کانون کارآفرینان برتر

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ اساسنامه‌ «کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور» باهدف توسعه اشتغال پایدار از مسیر کارآفرینی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

«علی زند وکیلی» اظهار داشت: دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار به عنوان یکی از اجزاء زیست‌بوم اشتغال کشور در راستای انجام رسالت خود اقدامات بسیاری را انجام داده است که ازجمله آن می‌توان به ساماندهی کانون‌های کارآفرینی کشور از طریق اصلاح مقررات ناظر بر آنها اشاره کرد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از ابزارهای توسعه کارآفرینی و اشتغال در کشور، کانون کارآفرینان برتر است.

زند وکیلی با بیان اینکه کانون کارآفرینان یک تشکل صنفی متشکل از افراد منتخب جشنواره کارآفرینان برتر در دو سطح استان و ملی است، گفت: طی ۱۴ دوره برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر حدود سه هزار نفر جزو برترین‌ها انتخاب شدند که در حال حاضر در این تشکل صنفی عضو هستند.

وی ادامه داد: باوجود اینکه این کانون‌ها از سال ۱۳۹۰ تشکیل‌ شده‌اند لیکن به دلیل فقدان مقررات منسجم و وجود تشکل‌های موازی، ساختاری که منجر به شکوفایی و توسعه کارآفرینی در کشور شود، نداشته‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: هدف از تقویت این کانون‌ها فرهنگ‌سازی، ایجاد شبکه بین مدیران دولتی و بخش خصوصی، افزایش سطح تعامل کارآفرینان و تشکیل اتاق فکر و اندیشه ورزی است.

به گفته زند وکیلی، توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی در حوزه کارآفرینی، تشکیل اتاق فکر کارآفرینی استان و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بخش خصوصی در زیست‌بوم کارآفرینی ازجمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که برای این کانون پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ساختار هیات مدیره کانون کارآفرینان برتر گفت: کارآفرینان هر استان در قالب مجمع عمومی کانون اقدام به انتخاب پنج نفر هیات مدیره و یک نفر بازرس می‌کنند. هیات مدیره به همراه مدیران دولتی و رییس انجمن صنفی مراکز مشاوره استان، هیات امنا را تشکیل داده و زیست‌بوم کارآفرینی استان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: ریاست این جلسه‌ها با استاندار، دبیری با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر اعضای آن مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصاد دارایی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان هستند که این ۱۴ نفر هر سه ماه یکبار جلسه برگزار کرده و موانع کارآفرینی در استان را موردبررسی قرار داده و دستورهای لازم را صادر می‌کنند.

ین مقام مسوول بیان کرد: هیأت امنا در سطح ملی نیز به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تشکیل می‌گردد؛ همچنین سایر اعضای آن معاونان وزیران دستگاه‌های متناظر در سطح استان هستند.

وی با بیان اینکه اساسنامه کانون کارآفرینان توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است، گفت: برای تقویت جایگاه کانون‌های کارآفرینی تلاش‌های بسیاری انجام گرفته است و اساسنامه جدید حاصل جمع‌بندی نظرهای کارشناسان، مدیران حوزه اشتغال و کارآفرینی استانی، نشست‌های متعدد، هم‌اندیشی با کارآفرینان با نگاه هویت‌بخش و ترویجی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: این اساسنامه پس از ابلاغ به کانون‌های موجود و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، مبنای فعالیت خواهد بود ضمن اینکه در دی ماه هیات امنای استانی و در بهمن یا اسفند ماه هیات امنای ملی انتخاب می‌شوند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9828

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: