رشد ۲۶ درصدی صادرات لوازم خانگی تا پایان آبان ماه/ صنعت لوازم خانگی به بلوغ رسیده است

وزیر صمت خبر داد:

رشد ۲۶ درصدی صادرات لوازم خانگی تا پایان آبان ماه/ صنعت لوازم خانگی به بلوغ رسیده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۲۶ درصدی صادرات لوازم خانگی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: در برخی اقلام همچون یخچال و فریزر رشد صادرات در این مدت ۱۰۰ درصد بوده است.

سید رضا فاطمی امین امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی در جمع خبرنگاران افزود: صنعت لوازم خانگی کشورمان از جمله صنایعی است که وارد مرحله بلوغ شده، یعنی مسائل و مشکلات اولیه خود را پشت سر گذاشته و در مسائل کیفی و قیمتی وارد رقابت شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ شرکت در این صنعت در کشور، خاطرنشان کرد: دست‌کم ۲۰ شرکت از مجموعه شرکت‌های یاد شده توانمند و بزرگ هستند که قابلیت صادرات دارند.

فاطمی امین، عمده بازارهای صادراتی محصولات این صنعت را کشورهای منطقه و همسایگان، همچنین روسیه، عمان و برخی کشورهای اروپایی برشمرد و ادامه داد: صنعت لوازم خانگی باید از لاک داخل کشور خارج شده و تاکید داریم که به سرعت باید به سمت توسعه صادرات (محصولات کامل یا به صورت سرمایه‌گذاری مشترک در سایر کشورها) پیش برود.

وی به سفر خود به دیگر کشورها و حضور در نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در این سفرها محصولات لوازم خانگی ایرانی را کاملاً رقابتی دیدم که می‌تواند فعالانه در بازار آن کشورها حضور داشته باشد.

ثبات قیمت لوازم خانگی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی هستیم و از افزایش قیمت‌های عجیب و غریب گذشته خبری نیست.

وی بیان داشت: کاهش قیمت‌ها و هزینه‌ها نیز به افزایش تولید برمی‌گردد؛ در ماه‌های گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمت‌ها فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند.

فاطمی امین تاکید کرد: به نظر می‌رسد در این صنعت هنوز هم جای کار برای کاهش قیمت‌ها با افزایش بهره‌وری وجود داشته باشد، اما شرایط فعلی قیمت‌های آن که همراه با ثبات است، راضی کننده است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که کمک کنیم تا حد امکان مصارف ارزی این صنعت بابت واردات اجزا و قطعات تامین شود تا تاثیر پذیری آن از التهابات ارزی به حداقل برسد.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی (HAMex ۲۰۲۲) از امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آذر) تا روز جمعه (دوم دی‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

بر پایه این گزارش، ثبت نهایی ۵۱۶ شرکت در این نمایشگاه انجام شده که ۴۵۶ شرکت داخلی هستند.

در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ ۲۶۳ مترمربع حضور دارند و چینی‌ها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با ۱۱۸ مترمربع متراژ حاضر هستند.

مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه ۳۹ هزار و ۶۸۹ متر مربع است که شامل ۲۰ سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9793

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: