کارگران داروگر تهران در انتظار حمایت دولت در سال جدید

کارگران داروگر تهران در انتظار حمایت دولت در سال جدید

دستمزد و بیمه کارگران کارخانه داروگر تهران ۳ تا ۵ ماه عقب افتاده و امنیت شغلی آنها در معرض خطر است، این در حالیست که کارگران در سال ۱۴۰۲ انتظار رونق و بهبود اوضاع را دارند.

شماری از کارگران داروگر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات موجود در این واحد قدیمی گفتند: متاسفانه یکی از صنایع مادر کشور در زمینه مواد شوینده با بیش از ۷۰ سال سابقه تولید و یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان مواد شوینده داخلی، با بحران مواجه است.

این کارگران گفتند: این واحد صنعتی با پتانسیل تولید باکیفیت‌ترین محصولات شوینده که زمینه اشتغال دست‌کم ۵۰۰نفر به صورت مستقیم و۲ هزارنفر را به صورت غیرمستقیم دارد، به نقطه‌ای رسیده که توان پرداخت دستمزد پرسنل خود را ندارد و در حال حاضر سه ماه است که دستمزد کارگران به تاخیر افتاده است.

یکی از کارگران با بیان این مطلب که مشکلات شرکت داروگر ناشی از فقدان تصمیم‌گیری‌های صحیح در سطوح خرد و کلان است و با به کارگیری سازوکارهای توانمند مدیریتی حل می‌شود؛ گفت: مشکلات این شرکت به راحتی و با تدبیر مسئولین و با کمترین هزینه قابل حل است تا از فاجعه‌ای دیگر در زمینه صنعت جلوگیری شود، اما بدیهی است که تحقق این مهم اراده‌ای جدی از جانب مسئولین صنایع کشور طلب می‌کند.

کارگران در ادامه گفتند: مشکلات اقتصادی و بحران مالی در کارخانه داروگر در حالی چندمین سال پیاپی خود را پشت سر می‌گذارد که متاسفانه علیرغم آنکه اخبار ناخوشایند حاکی از متوقف شدن چرخه تولید در داروگر و ایجاد معوقات مزدی کارگران شاغل در این مجموعه هر چندوقت یکبار از طریق رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود، تغییری در وضعیت این کارخانه حاصل نشده است.

این کارگر در پایان با بیان اینکه ما کارگران نگران آینده این واحد قدیمی هستیم، گفت: تنها حمایت دولت است که می‌تواند مشکلات داروگر را حل کند و آینده شغلی کارگران را از بلاتکلیفی نجات دهد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10590

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: