نشست تخصصی سازمان غذا و دارو ایران و ارمنستان برگزار شد

نشست تخصصی سازمان غذا و دارو ایران و ارمنستان برگزار شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان ،  نشست تخصصی سازمان غذا و دارو ایران و ارمنستان با حضور  حیدر محمدی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی  و رئیس سازمان غذا و دارو جمهوری اسلامی ایران و  خانم لنا نانوشیان معاون وزیر بهداشت ارمنستان  برگزار شد.

در این نشست محمدی معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: ایران آمادگی کامل دارد تا محصولات تولیدی دارو و تجهیزات پزشکی در ایران را به کشور دوست، ارمنستان صادرکند.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به خودکفایی ایران در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: ایران  از پیشنهاد ثبت داروهای ایرانی در ارمنستان که منجر به صادرات به منطقه اوراسیا شود و همچنین برپایی نمایشگاه‌های تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی در ارمنستان  استقبال می کند.
وی با اشاره به ضرورت همکاری دوجانبه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مشترک، بسترهای لازم برای اجرایی شدن سند همکاری فراهم می‌شود.
در این نشست معاون وزیر بهداشت ارمنستان ضمن قدردانی از میزبانی صمیمانه و استقبال گرم طرف ایرانی در خصوص تعمیق همکاری‌ها میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.
خانم لنا نانوشیان با اشاره به همکاری‌های گسترده‌ اقتصادی ارمنستان و ایران، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و سلامت، جمهوری ارمنستان برای گسترش  همکاری ‌ها اعلام آمادگی می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، گفت: همکاری در حوزه گردشگری سلامت، بیمه دارویی و سلامت از دیگر موضوعات مورد حمایت جمهوری ارمنستان است.

 گفتنی است؛هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، از صبح دیروز – چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه – با حضور هیئت‌هایی از معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دو کشو، به میزبانی سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران آغاز شده است و روز پنج شنبه با دیدار و گفتگوی معاون رئیس جمهور  و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان، به کار خود پایان خواهد داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=19200

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: