اسرائیل ۳ میلیارد دلار به بخش خصوصی نوار غزه آسیب زد

اسرائیل ۳ میلیارد دلار به بخش خصوصی نوار غزه آسیب زد

خسارت بخش خصوصی نوار غزه از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه دستکم سه میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فلسطین الیوم، کمیته اقتصادی اتاق بازرگانی نوار غزه اعلام کرد که میزان خسارت وارده به بخش خصوصی از آغاز جنگ در نوار غزه حدود سه میلیارد دلار بوده است.

اتاق بازرگانی نوار غزه در بیانیه‌ مطبوعاتی با بیان اینکه بمباران انبارها و فروشگاه‌های حاوی مواد غذایی موجب افزایش فاجعه انسانی و تشدید ناتوانی در تامین نیازهای شهروندان می‌شود، تاکید کرد: وارد نشدن سوخت به نوار غزه هم باعث ایجاد فاجعه محیط‌زیستی بی‌سابقه می‌شود، زیرا زباله‌ها در خیابان‌ها جمع شده اند.

کمیته اقتصادی مذکور افزود: بخش تجاری خصوصی در نوار غزه بیش از ۷۰ درصد از قابلیت‌ها و زیرساخت‌های خود را در طول این جنگ از دست داد و این نشان می‌دهد که بخش اقتصادی غزه به دهه‌ها برای بازسازی نیاز دارد، زیرا تأسیسات، ویران شده و اقتصاد ضربه مستقیم خورده است.

این کمیته توضیح داد: هدف قرار دادن نانوایی‌ها و مراکز تجاری غزه بحران را تشدید می‌کند و برای خسته کردن و ارعاب شهروندان انجام می‌شود. از همین رو ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که جلوی این جنایات را گرفته و اقتصاد را که قبلاً به شدت آسیب دیده بود، نابود کند.

اتاق بازرگانی غزه گفت که ادامه جنگ برای بیش از بیست روز منجر به کمبود نقدینگی در بین شهروندان شده است.

رژیم صهیونیستی از ۲۲ روز پیش نوار غزه را آماج حملات هوایی خود قرار داده که تاکنون قریب به هشت هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14369

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: