به گزارش اقتصاد کشور به نقل از بیدنا؛ گلشاهی مدیرعامل شرکت مروارید هامون در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، با اشاره به برنامه های این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: توسعه بازار و فروش محصولات به کشور های همسایه و بازارهای داخلی، کنترل و کاهش بهای تمام شده محصولات، تکمیل سبد محصولات شرکت و ایجاد و راه اندازی بازرگانی مروارید هامون در اولویت برنامه ها قرار دارد.
وی افزود: ظرفیت خطوط تولیدی بویژه خطوط مایعات متناسب با حجم بازار توسعه و تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مروارید هامون با بیان اینکه ترسیم و تدوین نقشه راه شرکت در افق ۱۴۰۵ از اهداف استراتژیک در سال جدید خواهد بود تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف تولید و فروش به ویژه صادرات به کشور های جنوب شرق نیازمند این نقشه راه هستیم.
گلشاهی توسعه صادرات را از دیگر برنامه های سال ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: آنالیز بهای تمام شده محصولات شرکت و قیمتگذاری برای کسب بیشترین حاشیه سود و تنوع بخشی به ساختار مشتریان صادراتی و کاهش وابستگی به بازار خاص از دیگر برنامه های شرکت در سال پیش رو خواهد بود.
وی در مورد شیوه های تامین مالی در سال آتی گفت: با استفاده از تسهیلات بانکی و سایر روش های تامین مالی نظیر ال سی داخلی نیاز مالی شرکت برای اجرای طرح های توسعه ای و سرمایه در گردش خرید مواد اولیه را تامین خواهیم کرد.
گلشاهی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تمرکز ویژه بر روی تولید و فروش محصولات با بستهبندی جدید بویژه پودر مولتی پک صورت خواهد گرفت.
وی در مورد اجرای طرح های توسعه مروارید هامون گفت: شناسایی ظرفیتهای توسعهای آتی بویژه در خط تولید پودر ماشینی و محصولات مایع و اهتمام ویژه به نظافت صنعتی خطوط تولیدی با آغاز بکار کمیته فنی و تولید در دستور کار قرار دارد.
گلشاهی با تاکید بر هم افزایی و همکاری بیشتر با سازمان های استانی گفت: از ظرفیت های تولیدی استان بویژه در تأمین پاکت بستهبندی، لباس کار، ساخت تجهیزات مکانیکی و کاهش هزینه های ساخت و تولید قطعات استفاده بیشتری خواهد شد و با همکاری نهادها و ارگانهای استان سیستان و بلوچستان فروش داخلی را افزایش خواهیم داد.