توافق‌های مالی-بانکی ایران و چین برای تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک

قائم مقام بانک مرکزی خبر داد:

توافق‌های مالی-بانکی ایران و چین برای تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک

قائم مقام بانک مرکزی در خصوص جزییات ۱۶ تفاهم‌نامه همکاری ایران و چین، گفت: در این تفاهم‌نامه بر تسهیل تبادلات تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های صنعتی، ریلی، علمی و فناوری و کشاورزی با چین تاکید شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: در نشست مشترک هیات مالی و بانکی بانک مرکزی با مقامات تامین مالی و بانکی چین که شب گذشته انجام شد، دو طرف بر گسترش همکاری‌های متقابل، تقویت سازوکارهای مالی – بانکی مشترک، توسعه و ارتقای روابط اقتصادی و گسترش مناسبات دو جانبه تأکید کردند.

«اصغر ابوالحسنی هستیانی» قائم مقام بانک مرکزی درباره این نشست گفت: در این دیدار به منظور فراهم سازی بستر اجرایی قرارداد همکاری‌های راهبری بین دو کشور ایران و چین، بر نهایی‌سازی سازوکارهای مالی و بانکی مناسب در اسرع وقت تأکید و توافق‌های لازم در این باره انجام شد.

وی افزود: همچنین برای تسهیل امور بانکی تجار و ایرانیان مقیم چین از جمله دانشجویان تفاهم شد که دو طرف مسائل مربوطه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنند.

قائم مقام بانک مرکزی اظهار داشت: طرفین در این دیدار بر ادامه همکاری‌ها و مذاکرات لازم راجع به تسهیل تبادلات تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف صنعتی، ریلی، علمی و فناوری، محصولات کشاورزی و سایر مسائل اقتصادی ایران و چین تأکید کردند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9663

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: