عملکرد امسال دستگاه‌های اجرایی بر مبنای شاخص‌های کارکردی ارزیابی می شود

عملکرد امسال دستگاه‌های اجرایی بر مبنای شاخص‌های کارکردی ارزیابی می شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در شانزدهمین جلسه بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور که عصر دوشنبه هفتم اسفندماه برگزار شد، دو گزارش با موضوع «اعتبارات حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی» و «اعتبارات حوزه‌های فنی، تولیدی و زیربنایی» ارائه شد.

دکتر «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نشست با اعلام آمادگی سازمان برای ارائه بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به محض ابلاغ بخش نخست بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در موعد مقرر تقدیم کرده است و آمادگی دارد بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم نماید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه دو مرحله‌ای شدن بودجه از جهت اصلاح ساختار بودجه، تصمیم بجایی بوده است، تأکید کرد: لازم است امور سازمان بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در تعامل کامل با دستگاه‌های اجرایی تنظیم کنند.
دکتر منظور از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر مبنای شاخص‌های کارکردی خبر داد و گفت: لازم است همه امورهای تخصصی سازمان، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال جاری را در قالب سندهای مورد توافق ارزیابی نمایند.
 بُرش سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه آماده شود
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به بررسی نهایی برنامه هفتم توسعه کشور در شورای نگهبان بعد از انجام اصلاحات از سوی مجلس شورای اسلامی‏، خواستار تهیه بُرش سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه از سوی معاونت‌ها و امور تخصصی سازمان شد و گفت: لازم است در این بُرش یکساله، اقدامات مهم و عملکردی بر اساس شاخص‌های کلیدی به تفکیک دستگاه‌ها آماده شود و اهداف کمی هم در آن لحاظ شود.
وی با بیان لزوم برنامه‌ریزی برای اقدامات پیشران بر مبنای سند تحول دولت مردمی که در آغاز دولت سیزدهم به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: معاونت‌ها و امورهای تخصصی سازمان باید بر این اساس، به یک برنامه عملیاتی مشترک با دستگاه‌ها برسند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر سرعت دادن به افتتاح و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سال آینده، افزود: سازمان باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی، زمان‌بندی دقیق از برنامه افتتاح و راه‌اندازی طرح‌ها در کشور ارائه دهد.
در ادامه این نشست، معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=19258

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: