«مالیات طلا» مربوط به خریداران کوچک نیست/ مالیات طلا مانند گذشته

«مالیات طلا» مربوط به خریداران کوچک نیست/ مالیات طلا مانند گذشته

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی موحدی سخنگو و رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی درباره شایعات روزهای اخیر درباره مالیات طلافروشان، گفت: طبیعی است با ایجاد بسترهای شفافیت، عده‌ای که از وضعیت غیرشفاف سود می‌بردند، به دلیل منافع شخصی یا گروهی، به شایعات دامن بزنند و سعی کنند تا مردم را نگران کنند.

وی با تکذیب شایعات مالیات‌ستانی از مستأجران یا مالیات ۲۵ درصدی از خرید طلا، تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی قصد دارد تا شرایط را برای تحقق وضعیت عادلانه در حوزه مالیات با سامانه پایانه‌های فروشگاهی مودیان در خصوص طلافروشان با ارائه فاکتور الکترونیک به سازمان مالیاتی توسط طلافروش مهیا کند.

موحدی ادامه داد: نرخ جدید مالیاتی برای مردم و طلافروشان در نظر گرفته نشده، آنچه ستانده می‌شود طبق جز ۴ بند «ب» ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده است که سال ۱۴۰۰ به تصویب رسیده تا میزان طلای فروخته شده بنکدار به طلافروشان و طلافروشان به مردم مشخص شود. اصل طلا از مالیات معاف بوده و فقط از اجرت و حق‌العمل با فاکتوری که به سازمان امور مالیاتی از طلافروشان ارائه می‌شود، مالیات دریافت می‌شود و دیگر مراجعات حضوری مأموران مالیاتی را نخواهیم داشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17140

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: