موافقت سازمان جهانی هواشناسی با تاسیس مرکز منطقه‌‌ای اقلیم در ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:

موافقت سازمان جهانی هواشناسی با تاسیس مرکز منطقه‌‌ای اقلیم در ایران

سحر تاجبخش اظهار داشت: نخستین مرکز منطقه‌ای اقلیم موسوم به RCC در غرب آسیا و پنجمین مرکز منطقه‌ای اقلیم قاره آسیا با حمایت سازمان جهانی هواشناسی در ایران تاسیس می‌شود.

وی افزود: این دومین مرکز بین المللی هواشناسی در ایران خواهد بود که در طول ۶۳ سال اخیر دایر شده است. این مرکز منطقه‌ای پس از ۱۱ سال از اعلام درخواست ایران در شرف تاسیس است.رئیس سازمان هواشناسی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز، خدمات اقلیمی مرتبط از جمله پایش و پیش آگاهی اقلیمی به همراه آموزش های مرتبط برای کشورهای غرب آسیا تولید و ارائه می‌شود.

وی گفت: مراکز منطقه‌ای اقلیم یکی از چندین مرکز ویژه WMO است که تاکنون تنها در کشورهای چین، ژاپن،کره جنوبی و هند راه‌اندازی شده بود و مرکز منطقه‌ای تهران پنجمین مرکز منطقه‌ای آسیا و اولین مرکز غرب آسیا خواهد بود.تاجبخش اظهار داشت:‌ برای راه اندازی مرکز منطقه ای اقلیم در منطقه دو-آسیا (RAII)‌ به دنبال برگزاری جلسات تخصصی با نمایندگان RAII و بازدید نماینده WMO از ظرفیت‌های سازمان هواشناسی ایران طی ماه‌های اخیر و پیگیری‌های این سازمان در جلسه گروه مدیریتی منطقه دو-آسیا، با تایید همه اعضای این گروه، راه‌اندازی مرکز منطقه ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران وارد فاز نمایش (demonstration phase) شد‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این راستا مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو (پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم) و مرکز آموزش منطقه ای(RTC) زیر نظر سازمان هواشناسی کشور از ارکان اصلی ارائه خدمات مربوطه به کشورهای منطقه است و از همه ظرفیت‌های زیر ساختی سازمان هواشناسی در بخش‌های فنی ،شبکه دیدبانی و فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای ارائه خدمات بهینه استفاده می‌شود.

منیع خبر

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9747

دکتر اسماعیل کریمیان

دکتر اسماعیل کریمیان

کارشناس مرکز روابط عمومی واموربین الملل سازمان برنامه وبودجه کشور معاون مرکز روابط عمومی ، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور معاون اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: