نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد می‌شود

نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد می‌شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به ۱۸ درصد، پس از تصویب در شورای‌ عالی مسکن خبر داد.

حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه تا پیش‌ از این نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد بوده است، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات یکی از مواردی بود که در شورای‌ عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: همچنین سقف وام ۵۵۰ میلیونی برای همه شهرهای کشور را شورای پول و اعتبار هم تصویب و بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.

سهرابی ادامه داد: همچنین سود و پلکانی شدن در حال طی مراحل است که به‌محض اجرایی‌ شدن این ابلاغ اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پیش‌ از این با اعلام کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن، گفته بود: یکی از مشکلات پروژه‌ها بازپرداخت اقساط از سوی متقاضیان است. باتوجه‌ به اینکه درصد تسهیلات بالاست با رئیس‌جمهور در این‌ خصوص صحبت شد که وی موافقت کرد در اولین جلسه شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: با استفاده از روش‌های مختلف که نظام بانکی اجازه دهد، درصدد هستیم نرخ تسهیلات را پایین بیاوریم و این مساله یکی از اولویت‌های اصلی پیگیری ما هست تا فشار کمتری به متقاضیان وارد شود.

بذرپاش درباره افزایش وام نوسازی گفت: در نهضت ملی وام ۵۵۰ میلیون تومان تصویب و ابلاغ شد. هدف‌گذاری بعدی ما کاهش نرخ سود و پلکانی کردن آن است که اکنون از سوی بانک مرکزی پذیرفته شده؛ اما هنوز ناکافی است و باید نرخ را کم کنیم. در حوزه بافت فرسوده نیز عدد همین است. سعی داریم از منابع موجود، سرمایه صندوق ملی مسکن را افزایش دهیم تا آن پشتوانه‌ای شود که بتوانیم یارانه سود بافت‌های فرسوده را تأمین کنیم. این کاری است که در حوزه روستایی نیز انجام داده‌ایم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11076

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: