انجام مطالعات جانمایی پیشنهاد ایجاد بندری جدید در منطقه دریای عمان

معاون حمل‏ ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

انجام مطالعات جانمایی پیشنهاد ایجاد بندری جدید در منطقه دریای عمان

معاون حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی با توجه به سیاست‌های کلی برنامه پنج‌ ساله هفتم توسعه، از انجام مطالعات جانمایی یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در مجاورت محدوده نفتی جاسک خبر داد.

شهریار افندی‌زاده با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دریاپایه در فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به آن در سیاست‌های کلی برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و تحققان در طرح جامع حمل ‌ونقل کشور گفت: در گذشته طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تقاضای تخلیه و بارگیری این بنادر را تا افق ۱۴۰۴ برآورد کرده که در قالب فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، به‌ هنگام سازی این طرح و برآورد تقاضای آن تا سال ۱۴۱۴ در دستورکار انجام قرار گرفته است. علاوه بر این، مطالعات دیگری در خصوص برآورد تقاضای بنادر کوچک (فرعی) کشور توسط سازمان مزبور صورت گرفته که این سند دارای تطابق با افق متصور در طرح جامع حمل‌ ونقل کشور است.

وی اعلام کرد: توجه ویژه به توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از سیاست‌های نظام از نکاتی است که الزام ایجاد یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار را از نقطه نظر فنی و اقتصادی نشان می‌دهد. بدین منظور، مطالعات جانمایی این بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده و احداث یک بندر را در منطقه کوه مبارک در مجاورت محدوده نفتی و پالایشگاهی جاسک پیشنهاد کرده است.

به گفته معاون حمل‌ ونقل وزارت راه و شهرسازی، با عنایت به جانمایی این بندر و طرح‌های توسعه آتی سایر بنادر اصلی و فرعی کشور، در فاز سوم طرح جامع حمل‌ و نقل کشور (طراحی تلفیقی شبکه)، شبکه پس‌کرانه جاده‌ای و ریلی بهینه متناسب با تقاضای این بنادر به منظور تسهیل ارتباط بنادر با مناطق سرزمینی داخلی و نقاط فراسرزمینی طراحی خواهد شد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11078

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: