نظارت بر عرضه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری در دستور کار قرار گرفت

معاون وزیر صمت:

نظارت بر عرضه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری در دستور کار قرار گرفت

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از تشدید نظارت بر نرخ های حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و ریلی از مبادی مختلف به مقصد پایانه‌های مرزی عراق از تاریخ ۲۷ مرداد ماه به مدت یک ماه خبر داد.

 به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «حسین فرهیدزاده» اعلام کرد: با توجه به ایام اربعین حسینی (ع) و پیش بینی افزایش تقاضای سفرهای زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات به منظور برنامه ریزی جهت ارائه خدمات شایسته منظم و هماهنگ به زائرین، سازمان حمایت با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل صمت استان های سراسر کشور، خواستار نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت کالا و خدمات اساسی بصورت مستمر شده است.

معاون وزیر صمت فرایند برگزاری این طرح را از ۲۷ مردادماه و اتمام آن را پایان شهریورماه اعلام کرد و اظهار داشت: بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی (هوایی، جاده‌ای و ریلی)، مراکز اقامت موقت، پارکینگ‌ها و همچنین رستورانها و واحدهای عرضه کننده اقلام غذایی انجام و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در این بخشنامه متناسب با شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته رصد، نظارت و اهتمام ویژه به موضوع حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده‌ای و پایانه‌های مسافربری است.

فرهیدزاده با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت ها و ساماندهی و تامین ناوگان حمل و نقل به مقاصد پایانه‌های مرزی عراق و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و عزاداران حسینی، ادارات کل استانها موظفند طی این مدت در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاههای ذیربط با تشکیل گشتهای ویژه اربعین روی قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطارها نظارت ویژه انجام شود تا در این حوزه شاهد تخلفاتی به لحاظ قیمت‌ها نباشیم.

فرهیدزاده نظارت گسترده، جامع و به هنگام بر شبکه عرضه و تقاضای بلیط اربعین توسط دفاتر فروش آنلاین بلیط و شرکت‌های هواپیمایی را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: در این بخشنامه به ادارات صمت استانها تاکید شده تا در این بازه زمانی بر نحوه توزیع و فروش بلیط توسط شرکت‌های هواپیمایی نظارت جدی و کافی داشته باشند.

ضمنا در این بخشنامه تاکید شده در این طرح عملیاتی با اتخاد تمهیدات لازم نظارت‌های محسوس و نامحسوس از پایانه‌های مسافری استانها و مراکز فروش بلیط در نظر گرفته و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از ضوابط قانونی در این حوزه، برخورد قانونی موثر و بازدارنده معمول و نتیجه به این سازمان اعلام شود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به افزایش تردد زائران حسینی در استانهای خوزستان، کرمانشاه و ایلام اذعان داشت: طبق ابلاغ جداگانه سازمان حمایت، استان‌های معین مکلفند به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف احتمالی در حق عزاداران حسینی، ضمن بهره گیری از تمام امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی، هم‌افزایی و برنامه ریزی برای جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط استانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های محول قانونی و استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان و انجام گشت‌های بازرسی مشترک هدفمند را در دستور کار قرار دهند.

حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت یادآورشد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بسیج امکانات و منابع انسانی در تلاش هستیم تا تردد زائران از پایانه های مرزی به بهترین نحو ممکن انجام شود. همچنین اگر هموطنان عزیز شاهد تخلفی از جمله گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه، عرضه خارج از شبکه بلیت از سوی شرکتهای مسافربری، هواپیمایی و … بودند آن را به بازرسان مستقر در ادارات کل صمت استانها و یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا با هر فرد و نهادی که قصد تخلف داشته باشد طبق موازین قانونی برخورد شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11752

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: