همکاری‌های مشترک ایران و بورکینافاسو دنبال می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو:

همکاری‌های مشترک ایران و بورکینافاسو دنبال می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های مختلف تهیه شده و همکاری‌های مشترک میان ایران و بورکینافاسو دنبال می‌شود.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور خانم «کیلم دتامبلاکانسوله» همسر نخست‌وزیر و خانم «ناندی سومه دیالو» وزیر زنان و امور بشردوستانه بورکینافاسو در کشورمان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و … فعالیت می‌کند و مایل هستیم در این رابطه نیز همکاری‌های خوبی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای یکی از سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است که امکانات خوبی برای مهارت‌آموزی دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این وزارتخانه در حوزه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های بیمه‌ای، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان کار، سلامت و … تجربیات فراوانی دارد و اقدامات بسیار جدی انجام داده است.
مرتضوی به تجربیات کشور ایران در حوزه تعاون اشاره و تصریح کرد: در این حوزه سرمایه‌های خُرد مردم و شرکت‌ها تبدیل به سرمایه‌های کلان شده و بستر تولید و اشتغال را فراهم کرده است.
خانم «کیلم دتامبلاکانسوله» همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو ضمن تقدیر از میزبانی کشور ایران و شرکت در کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار تصریح کرد: طی این سفر از شنیدن نقش زنان در خانواده ایرانی بسیار شگفت‌زده شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم و این موضوع برای کشورم نقطه عطفی خواهد بود.
وی افزود: همچنین به عنوان همسر نخست‌وزیر، انجمنی به نام «بهتر برای فردا» تأسیس کرده‌ام و برنامه‌هایی را برای زنان در دست اقدام دارم.
همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو تأکید کرد: در این سفر تجربیات زیادی از کشور ایران مشاهده کردم که در پیشبرد اهداف به ما کمک می‌کند.
همچنین، خانم «ناندی سومه دیالو» وزیر زنان و امور بشردوستانه کشور بورکینافاسو در این دیدار خواستار انتقال تجربیات کشور ایران در حوزه‌های حمایتی، کودکان کار، سالمندان، فناوری و … به بورکینافاسو شد.
وی اظهار امیدواری کرد به زودی تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضا شود.
خانم «کیلم دتامبلاکانسوله» همسر نخست‌وزیر و خانم «ناندی سومه دیالو» وزیر زنان و امور بشردوستانه بورکینافاسو و هیأت همراه در بدو ورود به ساختمان وزارت تعاون با استقبال «حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل، ضمن حضور در یادمان شهید گمنام تازه تفحص‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقام شامخ شهدای سرافراز جامعه کارگری جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10230

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: