پیش‌بینی افزایش دو برابری سهم انرژی هسته‌ای در تولید برق در جهان

پیش‌بینی افزایش دو برابری سهم انرژی هسته‌ای در تولید برق در جهان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور، طی مصاحبه‌ای گفت‌ که سهم انرژی هسته‌ای در تولید برق در جهان از ۱۰ درصد کنونی به ۲۰ درصد در سال ۲۰۵۰ خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد برق جهان ازنیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌شود و من معتقدم که این رقم تا سال ۲۰۵۰ به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته این مقام، روسیه مدت‌هاست که سردمدار انرژی هسته‌ای در جهان است و این جایگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار حفظ خواهد کرد.

نوواک افزود: نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای در حال ساخت در جهان توسط روسیه در حال احداث هستند و این کشور هم اکنون ۳۵ واحد هسته‌ای در دست ساخت دارد که تعدادی از آنها در داخل و مابقی آنها در خارج از روسیه قرار دارند.

معاون نخست وزیر روسیه ادامه داد از همه مهم‌تر اینکه دانش صنعت هسته‌ای ما در حال کار روی تولید نیروگاه‌های هسته‌ای کم قدرت است. این یک حوزه جدید است که به‌طور فعال توسعه پیدا خواهد کرد.

نوواک همچنین گفت که معتقد است؛ اگر تا سال ۲۰۳۵ ما شاهد به تعادل رسیدن بازار جهانی انرژی نباشیم، طی ۵۰ سال آینده شاهد تغییرات گسترده خواهیم بود. نرخ مصرف نفت و گاز در جهان از پیک خود عبور خواهد کرد و سهم آنها از تامین انرژی جهان از ۸۵ درصد کنونی به ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر شاهد توجه بیشتر به منابع انرژی تجدیدپذیر به انرژی هسته‌ای خواهیم بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13872

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: