باید بسترهای مهارت‌آموزی در جامعه زنان کشور تقویت شود

مرتضوی در همایش اشتغال‌آفرینی زنان سراسر کشور تأکید کرد؛

باید بسترهای مهارت‌آموزی در جامعه زنان کشور تقویت شود

 «سیدصولت مرتضوی» در همایش اشتغال‌آفرینی زنان سراسر کشور که با حضور «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برگزار شد، افزود: با آموزش‌های مناسب در مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای زنجیره اشتغال‌آفرینی تکمیل می‌شود.
وی با تأکید بر این که بانوان در تربیت انسان‌ها نقش مؤثری دارند، اظهار کرد: یکی از ابعاد تربیت، حرفه‌آموزی و هنرآموزی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: باید در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها خلاقیت، هنرآموزی و کارآموزی را برای بانوان فراهم کنیم و وظیفه داریم حلقه اتصال اشتغال باشیم.
مرتضوی ادامه داد: درخشش بانوان در عرصه‌های دانش منحصر به‌فرد و کم‌نظیر است.
وی اظهار داشت: در حوزه مشاغل خانگی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و بانوان ایران باید الگوی ارزنده‌ای برای زنان در سراسر جهان باشند.
وزیر تعاون تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند یکی از محورهای تهاجم فرهنگی این است که نقاط قوت ملت را تبدیل به نقطه ضعف کنند؛ به عنوان مثال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران یکی از آزادترین انتخابات را چه به لحاظ کمی و کیفی داشته است اما متأسفانه دشمنان ایران حتی می‌خواستند مشارکت ۷۰ درصدی مردم را ضعیف جلوه دهند.
وی با تأکید بر جایگاه بسیار ویژه زنان، گفت: زندگی زن توأم با شرافت و حکمت‌آمیز است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان در جمهوری اسلامی ایران همواره پابه‌پای مردان اثرگذار بوده‌اند.
مرتضوی با مقایسه وضعیت زنان قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: افزایش نرخ باسوادی، تعداد صندلی‌های دانشگاهی در حوزه دانشجویی و استادی، مدیریت اقتصادی و حضور زنان در جایگاه سیاست‌گذاری نشان از پیشرفت قابل توجه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9766

دکتر اسماعیل کریمیان

دکتر اسماعیل کریمیان

کارشناس مرکز روابط عمومی واموربین الملل سازمان برنامه وبودجه کشور معاون مرکز روابط عمومی ، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور معاون اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: