توسعه تعاون نیازمند اصلاح قوانین است/ در واگذاری‌ها اولویت با تعاونی‌های موفق خواهد بود

مرتضوی در آیین افتتاح ۸۸۸ طرح تعاونی:

توسعه تعاون نیازمند اصلاح قوانین است/ در واگذاری‌ها اولویت با تعاونی‌های موفق خواهد بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی همزمان باید دانش‌بنیان و تعاون‌محور باشد، اظهار داشت: تعالی این بخش مهم از اقتصاد کشور نیازمند اصلاح قوانین است.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین افتتاح ۸۸۸ طرح تعاونی در ۳۱ استان کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، اظهار داشت: توسعه تعاونی و ترویج اقتصاد تعاون در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تأکیدات قرآن و بزرگان دین مبین اسلام است.
وی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی در چارچوب عدالت و مشارکت‌پذیری عمومی رشد و نمود می‌یابد، افزود: جذب سرمایه‌های کوچک می‌تواند اثرگذاری‌های بزرگی داشته باشد.
مرتضوی تأکید کرد: در اقتصاد تعاونی سرمایه‌های مردمی اهرمی برای جذب منابع بانکی و سودآوری مبتنی بر اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از تعاون به‌عنوان چشمه جوشان اقتصاد و راهبری مدبرانه ایشان در سخنرانی‌ها و اسناد بالادستی به تحول این عرصه کمک شایانی کرده است.
وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی همزمان باید دانش‌بنیان و تعاون‌محور باشد، اظهار داشت: تعالی این بخش مهم از اقتصاد کشور نیازمند اصلاح قوانین است.
مرتضوی حمایت از تعاونگران و اندیشمندان حوزه تعاون را از دیگر الزامات این حوزه برشمرد و گفت: در مسیر اصلاح سیاست‌های صندوق‌های بازنشستگی و راهبرد کلان وزارت رفاه برای عبور از بنگاه‌داری به سهام‌داری، تعاونگران برتر و توانمند را در اولویت قرار می‌دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از الزامات رسیدن به سهم ۲۵ درصد تعاون از اقتصاد کشور را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: در همه مقاطع تحصیلی در نظام آموزش و پرورش و نیز در تحصیلات تکمیلی این مهم باید در گفتمان آموزشی ما نهادینه شود.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10554

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: