امضای تفاهمنامه اجرای پروژه فیبرنوری در شش شهر شهرستان شازند ظرف یک هفته / ۴ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد شده است

امضای تفاهمنامه اجرای پروژه فیبرنوری در شش شهر شهرستان شازند ظرف یک هفته / ۴ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد شده است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سفر یک روزه خود در استان مرکزی در جلسه شورای اداری شهرستان شازند شرکت کرد.

زارع پور در این جلسه با تاکید بر اینکه در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات در این دولت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در دستور کار قرار گرفت گفت: امروز در شهر ساوه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تکمیل شد و سرعت هایی تا ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه به مردم ارایه شد و این یعنی ۶۰-۷۰ برابر آنچه که امروز عموم کاربران در کشور تجربه می کنند.

وی افزود: اکنون در سراسر کشور ۴ میلیون پوشش ایجاد شده است و تا پایان سال این رقم به ۸ میلیون پوشش می رسد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در استان مرکزی امروز در دو شهر دیگر یعنی خمین و اراک پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها کلید خورد، تصریح کرد: برای شهرستان شازند نیز اپراتور مجری طرح انتخاب شده است و به زودی این طرح در شازند آغاز می شود.

زارع پور در ادامه با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ روستای شهرستان شازند به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار متصل شده اند و در حال حاضر از مجموع ۱۶۰روستای بالای بیست خانوار شهرستان حدود ده  روستا باقی مانده است که تا پایان سال این روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14926

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: