سیاست‌گذاری برای معیشت و درمان بازنشستگان رسالت اصلی صندوق بازنشستگی کشوری است

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با رؤسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور:

سیاست‌گذاری برای معیشت و درمان بازنشستگان رسالت اصلی صندوق بازنشستگی کشوری است

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به عنوان وظیفه ذاتی صندوق باید سیاست‌گذاری مناسبی برای معیشت، درمان، اوقات فراغت و سایر حوزه‌های موردنظر بازنشستگان عزیز انجام دهیم.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت‌الله ترکی» در نشست حضوری با رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران و همزمان به‌صورت وبیناری با ۳۰ استان کشور با اشاره به مطالبه رؤسای کانون‌های بازنشستگی درخصوص لغو قرارداد یا ارائه‌نشدن خدمات در مراکز درمانی به‌دلیل بدهی صندوق بازنشستگی اظهار داشت: در سفر یک‌روزه به تبریز این موضوع مطرح شد که پس از پیگیری، صحت آن مشخص و به سرعت مقرر شد تا تمام مطالبات مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد و بازنشستگانی که اسناد بیمه‌ای ارائه کرده بودند، ظرف مدت ۲۴ ساعت پرداخت و تسویه شود.

وی تأکید کرد: هیچ مرکز درمانی طرف قرارداد نباید به‌دلیل بدهی خدمات درمانی را از بازنشستگان دریغ کند و اگر حساب و کتابی هست باید با صندوق بازنشستگی حل و فصل شود.

ترکی همچنین گفت: در حوزه درمان و سلامت برنامه‌ریزی‌هایی درحال انجام است که تجربه و تخصص کانون‌های بازنشستگی به‌عنوان یک بازوی مشورت‌دهنده می‌تواند به ما کمک کند.

ضرورت رفع دغدغه‌های درمانی بازنشستگان دارای بیماری‌های خاص

 سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، رفع دغدغه از بیماران خاص و خانواده آنان را ضروری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا حدود ۵۰ هزار بازنشسته با بیماری خاص، از خدمات مراکز درمانی ویژه و تخصصی این نوع بیماری‌ها بهره‌مند شوند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی بر اهمیت استفاده از ظرفیت و تخصص بازنشستگان برای حل بسیاری از مشکلات موجود تأکید کرد و افزود: برای این منظور کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی مشورتی با حضور کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور تشکیل خواهیم داد.

پیگیری مطالبات بازنشستگان کشوری به‌ صورت منطقه‌ای

 ترکی با اشاره به محورهای پنج‌گانه مطالبات بازنشستگان، گفت: مشکلات در حوزه قوانین و مقررات که تعدد و تنوع آن‌ها مشکل‌آفرین شده است، در کنار سایر مطالبات مثل حقوق و معیشت، بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی و رفاهی از این پس منطقه‌بندی شده و به‌صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: باید مسئله‌یابی کنیم و به دنبال حل مسئله باشیم. نوع نگاه ما به مسئله برای حل آن مهم است.

 ترکی افزود: به‌طور قطع هرجا مشکل و تخلف یا کم‌کاری وجود داشته باشد به نمایندگی از طرف بازنشستگان قاطعانه رسیدگی خواهیم کرد.

 وظیفه ذاتی صندوق بازنشستگی؛ سیاست‌گذاری برای معیشت و درمان بازنشستگان

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سه دهه پایانی قرن بیستم، جهان شاهد تحولات بزرگی در تمام حوزه‌ها از مالی، اقتصادی و اجتماعی بوده‌ است، گفت: ایران نیز از این تحولات و پیشرفت‌ها بی‌نصیب نبوده و اقدامات بزرگی در بخش‌های مختلف انجام شده است.

ترکی تصریح کرد: در حوزه بازنشستگی که اکنون در آستانه صدمین سال تأسیس نظام بازنشستگی و صندوق بازنشستگی کشوری هستیم، به عنوان وظیفه ذاتی صندوق باید سیاست‌گذاری مناسبی برای معیشت، درمان، اوقات فراغت و سایر حوزه‌های موردنظر بازنشستگان عزیز انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به اتفاق یکدیگر مشکلات را حل کنیم و به طور قطع از کانون‌های بازنشستگی در این مسیر کمک خواهیم خواست، اظهار داشت: همه امکانات و ظرفیت‌های صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است و همه ما باید در جهت رفع دغدغه‌های بازنشستگان تلاش کنیم و هیچ منتی نیز وجود ندارد و خدمت صادقانه و درست به بازنشستگان، وظیفه تک‌تک مدیران و کارکنان صندوق است.

ترکی در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی به خانه‌های امید اشاره کرد و گفت: باید مراکزی در شأن بازنشستگان داشته باشیم تا در آن، خدمات و امکانات مختلفی به این عزیزان ارائه شود. برخی مکان‌های متعلق به صندوق در سطح کشور وجود دارد که بدون استفاده مانده و باید برای استفاده و خدمت‌رسانی به این عزیزان چنین مکان‌هایی را بازسازی کنیم و مورد استفاده قرار دهیم.

وی در خصوص سفرهای بازنشستگان نیز تأکید کرد که این بخش باید برای بازنشستگان رضایت‌مندی ایجاد کرد و بنابراین نیاز است تا ظرفیت‌های موجود در همه استان‌ها بررسی شود و درصورت امکان، مورد استفاده قرار گیرد؛ ضمن اینکه به طرح‌ها و پیشنهادهای بازنشستگان در این زمینه در برنامه‌ریزی‌های آتی توجه جدی خواهد شد.

 مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان؛ از دائمی‌شدن همسان‌سازی تا اصلاح احکام حقوقی

در این نشست که از ساعت ۱۴ تا ۱۸ عصر به طول انجامید، نمایندگان کانون‌های بازنشستگی استان‌های سراسر کشور به صورت وبیناری و تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران حاضر در جلسه، ضمن قدردانی از اقدامات سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در روزهای اخیر، به ویژه پرداخت مطالبات مراکز درمانی و اسناد پزشکی بازنشستگان و کسورات آبان‌ماه، به بیان مهم‌ترین مطالبات و دغدغه‌های بازنشستگان کشوری پرداختند.

دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق، اجرای متناسب‌سازی حقوق و تعیین تکلیف ۹ هزار میلیارد تومان تخصیصی دولت به صندوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تعیین تکلیف آیین‌نامه اجرایی آن که تاکنون در دولت مسکوت مانده است، تجمیع بیمه‌های موجود در قالب بیمه درمانی جامع و کامل، احیای مجمع یا شورای عالی کانون‌های بازنشستگان کشوری، اصلاح و تصویب اساس‌نامه صندوق و تبدیل صندوق به سازمان بازنشستگی بخشی از مسائل مطرح‌شده در این نشست بود.

همچنین رؤسای کانون‌های بازنشستگی مطالبات دیگری مانند افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان، وام ضروری و سفر و هچنین افزایش کمک‌هزینه سفر متناسب با هزینه‌های کنونی، توجه به اشتغال فرزندان بازنشسته‌ها، احیای طرح‌های یاری که به معیشت بازنشستگان کمک قابل توجهی کرده بود، پرداخت معوقات همسان‌سازی و ایثارگری بازنشستگان، اجرایی‌کردن احکام ۱۵ درصد وزارت بهداشت و درمان، پرداخت منظم کسورات حقوق و حل محدودیت‌های گواهی کسر از حقوق بازنشستگان را نیز مطرح کردند.

در این نشست، دادن اختیارات بیشتر به مدیریت‌های استانی برای کاهش تمرکزگرایی در تهران و افزایش خدمات در استان‌ها و توجه به نیروی انسانی موجود در مدیریت‌های استانی، اجرایی‌شدن حق مناطق جنگی برای بازنشستگان مشمول این قانون، حضور مؤثر مدیریت‌های استانی در شورای اداری استان‌ها، ایجاد درگاه ارائه نظرات و پیشنهادها برای کانون‌ها و بازنشستگان، حضور مدیرعامل صندوق در استان‌ها و رسیدگی به مشکلات بازنشستگان از نزدیک، شفاف‌شدن احکام و فیش‌های حقوقی بازنشستگان و درج جزئیات افزایش‌ها در احکام و همچنین شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی صندوق و درآمدهای ناشی از سودآوری شرکت‌ها از دیگر مطالبات مطرح‌شده از سوی رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران و سایر استان‌های کشور بود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9644

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: