معاون وزیر کار خبر داد: راه‌اندازی ۳۱ مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی

معاون وزیر کار خبر داد: راه‌اندازی ۳۱ مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی

معاون وزیر کار با اشاره به صدور ۱۱ هزار و ۷۶۷ مجوز فعالیت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد از راه‌اندازی ۳۱ مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار خبر داد.

غلامحسین حسینی نیا از راه‌اندازی مراکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار خبر داد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار بسترهای لازم برای راه اندازی کسب و کارها را با ایجاد ۳۱ مرکز تخصصی در اکوسیستم کارآفرینی فراهم کرده است.

وی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۹۰ محتوای الکترونیکی مهارت مطابق با استانداردهای سند حرفه تولید شده و طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ در ۳۰ استان کشور، جشنواره تولید محتوای الکترونیکی برگزار شده است.

معاون وزیر کار تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقرار پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان و اتصال به پنجره ملی دولت و ارائه خدمت صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه­‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد.

حسینی‌نیا در ادامه به روند صدور مجوزها در سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات سازمان در یکسال اخیر، صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و صدور مجوز مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی بوده است که در این راستا، ۱۱ هزار و ۷۶۷ مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد صادر شده است. همچنین در راستای پاسخگویی به نیاز صنایع و شرکای سازمان صدور ۱۶۵۴ مجوز ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در عین حال به توسعه همکاری و مشارکت با شرکای اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این راستا، تفاهم‌نامه‌های همکاری متعددی منعقد شده است که از جمله آنها می‌توان به تفاهم‌نامه با اتاق اصناف،‌اتاق تعاون، شستا، ایرانسل، خانه صمت ایران، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران،‌ شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی و ایمیدرو اشاره کرد.

وی برگزاری ۹۷ هزار نفر دوره آموزش مهارت برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، توانمندسازی معتادین بهبود یافته و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد به تعداد ۲۵ هزار نفر و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش توزیع و بهره‌برداری گاز شهری به تعداد ۵۶۰۲ نفر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شرکت ملی گاز عنوان کرد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9954

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: