اشتغال خانگی کم هزینه ترین اشتغالزایی است

وزیر کار اعلام کرد؛

اشتغال خانگی کم هزینه ترین اشتغالزایی است

وزیر کار گفت: بخش اعظمی از درآمد چینی ها مربوط به اشتغال خانگی است که کم هزینه ترین اشتغال زایی به شمار می‌رود.

دومین جشنواره ملی مهارت با محوریت معرفی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت آموزی، خیرین مهارتی، سفیران مهارت و اعطای نشان مهارت به بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

سید صولت مرتضوی، وزیر کار دولت سیزدهم گفت: مهارت آموزی کار بزرگی است و انسان به سعادت نمی‌رسد مگر با تلاش و کوشش.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: رهبری در بیانات خود تاکید دارند ما به علم احتیاج داریم اما در کنار آن به پنجه کارآمد هم نیازمندیم.

وزیر کار ادامه داد: علم باید همراه با عمل باشد چراکه دانایی. عمل بوده و توانایی در انجام کار است.

وی تصریح کرد: بسیار تلخ است یک دانش آموخته با تحصیلات عالی بیکار باشد اما چرا بیکار است، زیرا در آموزش مهارت‌های عملی را نیاموختیم اینکه افراد با این تئوری چگونه وارد بازار کار شوند.

مرتضوی با بیان اینکه علم دیده است و عمل پدیده، گفت: باید فن مدیریت آموزش داده شود. در کشور امکانات زیادی وجود دارد اما استفاده از این ظرفیت‌ها نمی‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازار کار چین گفت: بخش اعظمی از درآمد چینی‌ها مربوط به اشتغال خانگی است که کم هزینه ترین اشتغال زایی به شمار می‌رود از این رو آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف افزایش مهارت در اشتغال و رونق اشتغال‌های خانگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معتقدیم اگر دانش آموزان بیاموزند در اوقات فراغت مهارت آموزی ضرورت دارد در آینده در حوزه اشتغال موفق خواهند بود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11506

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: