تازه ترین آمار پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

تازه ترین آمار پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

بر اساس گزارش ها در راستای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۶۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

طرح اشتغال روستایی به دنبال مجوز مجلس در برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به اجرا درآمد و مقرر شد معادل ریالی آن از محل منابع داخلی بانک‌ها به حساب موسسات عامل واریز شود.
بر همین اساس به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری هزینه شود.
تازه ترین گزارش از پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانکهای عامل در توزیع منابع، حاکی از آن است که تا پایان آذر ماه امسال مبلغ ۵۶۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان نهادهای حمایتی پرداخت شده است.
بانک توسعه تعاون به عنوان بانک صد در صد دولتی و بانک عامل از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون بیش از  ۳۱ هزار میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است که از این میزان بیش از ۵۶۷۶  میلیارد ریال به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص یافته است.
همچنین  بررسی ها نشان می دهد تسهیلات پرداختی در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به معرفی شدگان نهادهای حمایتی طی نه ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.
از نگاه کارشناسان حوزه کار، تصمیم دولت برای اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به اجرای طرح اشتغال روستایی و اذن مقام معظم رهبری برای برداشت آن، شرایط مناسبی برای اشتغال در بخش‌ روستایی و عشایری به وجود آورد؛ به نحوی که وام‌های پرداختی به روستاییان موجب رونق اشتغال در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای، بوم گردی، گردشگری و صنایع دستی شده و زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار را فراهم کرده است.
اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به عنوان یکی از برنامه های موثر دولت در کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و کلان شهرها، توسعه و آبادانی مناطق روستایی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار، درآمدزایی برای خانوارهای روستایی و کاهش نرخ بیکاری در مناطق محروم و کم برخوردار اثرگذار بوده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10151

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: