تحول دیجیتال حلقه اتصال افزایش بهره‌وری در صنعت گاز است

تحول دیجیتال حلقه اتصال افزایش بهره‌وری در صنعت گاز است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول دیجیتال که در ساختمان ستاد این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه ‌به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به نام سال «مهار تورم و رشد تولید»، ما نیز در حوزه پژوهش و فناوری این شرکت و همسو با وظیفه‌ ذاتی خود، با رصد مباحث پژوهشی و فناورانه، به جد از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه گاز حمایت می‌کنیم تا با داخلی‌سازی تجهیزات، به رشد تولید کمک کرده باشیم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که به نظر باید بر روی آن تمرکز بیشتری داشته باشیم در مرحله‌ سوم نوآوری است؛ در مرحله نخست، مبحث اقلام مدنظر بوده که در ساخت تجهیزات کلیدی از جمله کلدباکس، توربوکمپرسورها، تجهیزات دوار، تجهیزات کنترلی، مواد اقلام شیمیایی به نقطه قابل اتکایی رسیده‌ایم. این تراز خودکفایی، ما را متناسب با استانداردهای ملی و جهانی به سطح قابل اتکایی می‌رساند و از اثرات منفی تحریم‌ها مبرا می‌کند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران افزود: در مرحله‌ دوم، مباحث فرآیندی فناوری را در نظر گرفتیم؛ یعنی قرار گرفتن تجهیزات در کنار همدیگر به‌منظور انجام فرآیندی خاص مانند مینی ال‌ان‌جی، اس‌ان‌جی، ارتقای واحدهای اس‌آریو، کاهش آلاینده‌های گازی و دیگر مواردی که در حوزه فرآیندی ما قرار دارد که در این زمینه نیز گام‌های مؤثری برداشتیم و دانش زمینه‌ای خوبی ایجاد شده است.

مظلوم فارسی‌باف با بیان اینکه حلقه متصل‌کننده‌ همه حوزه‌های فناوری در صنعت گاز، بحث تحول دیجیتال است و نباید از این حوزه مغفول شویم، تصریح کرد: فناوری‌های ما تا حدودی می‌توانند کارایی داشته باشند؛ لازمه داشتن اثربخشی، حداکثرسازی، کاهش آسیب‌های ناشی از کارکردن با دستگاه‌ها و تجهیزات، کاهش استهلاک، افزایش بهره‌وری، کاهش طول عمر دستگاه‌ها و ارتباط منطقی بین این موارد، حرکت به سمت تحول دیجیتال و ارزش‌افزوده‌ است.

وی در پایان با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های هوش مصنوعی و تحول دیجیتال طرف قرارداد با شرکت ملی گاز ایران هستند و مجموعه قراردادهای امضاشده در این حوزه، نزدیک به ۲ میلیون دلار است، گفت: امیدوارم تا پایان امسال دستاوردهای این شرکت‌ها پس از انجام آزمون‌های میدانی، قابلیت تجاری‌سازی یابند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12548

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: