تمدید قرارداد فروش گاز به نیروگاه‌های بغداد در آینده نزدیک

تمدید قرارداد فروش گاز به نیروگاه‌های بغداد در آینده نزدیک

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به دیدار اخیر جواد اوجی، وزیر نفت با زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق و تمایل این کشور برای توسعه روابط گازی تهران-بغداد اظهار کرد: هم‌اکنون دو کشور در حوزه انرژی روابط سطح بالایی دارند و مسئولان هر دو طرف تمایل زیادی برای تقویت این روابط دارند.

وی با بیان این که سال‌هاست بخشی مهمی از انرژی عراق از سوی ایران تأمین می‌شود، افزود: قرارداد فروش گاز به نیروگاه‌های استان بغداد در شرف اتمام بوده و طرف عراقی با جدیت به‌دنبال تمدید آن است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با موافقت وزیر نفت و با توجه به نیاز کشور دوست و برادر عراق به گاز، قرار بر این شد به‌زودی پس از مذاکرات و انجام توافق‌های دوجانبه، قرار داد فروش گاز به نیروگاه‌های بغداد تمدید شود،  براساس توافق دو طرف کارگروهی متشکل از کارشناسان ایرانی و عراقی روی این موضوع کار خواهند کرد تا پیش از پایان سال میلادی این قرار داد تمدید شود.

چگنی با تأکید بر اینکه طرف عراقی تمایل زیادی برای افزایش واردات گاز از ایران در قالب قراردادهای کنونی بین دو کشور دارد، گفت: زیرساخت‌های لازم برای انتقال گاز بیشتر در حد نیازهای کنونی عراق وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران و عراق در زمینه تجارت گاز نیز پیشنهادهای مطلوبی برای یکدیگر دارند که در نشست‌های آینده کارگروه‌های مشترک دو طرف بررسی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا، با توجه به نیاز عراق به گاز طبیعی برای مصارف نیروگاهی، طرح موضوع و مذاکرات قراردادی صادرات گاز ایران به این کشور از نیمه دوم سال ۱۳۸۹ آغاز و در این زمینه قرارداد فروش گاز به بغداد در تیرماه سال ۱۳۹۲ در بغداد امضا شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15291

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: