توزیع روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور/ بنزین سوپر در کلان‌شهرها توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد :

توزیع روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور/ بنزین سوپر در کلان‌شهرها توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع بنزین سوپر در کلان‌شهرها به مرور زمان خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که عدد بسیار بالایی است.

جلیل سالاری بعدازظهر امروز (شنبه، سوم دی‌ماه) در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری ضمن تأکید بر لزوم مدیریت مصرف سوخت در کشور بیان کرد: هم‌اکنون تأمین سوخت مورد نیاز کشور در اولویت نخست و صادرات در اولویت بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به تطابق نداشتن جمعیت با مصرف کنونی روزانه بنزین تأکید کرد: افزون بر اصلاح الگوی مصرف سوخت، لازم است خودروسازان هم به مقدار مصرف سوخت در خودروها توجه کنند.

واردات بنزین نداریم

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش همچنین از وارد نشدن بنزین به کشور خبر داد و بیان کرد: مذاکراتی برای سوآپ نفت خام با هدف استفاده در پالایشگاه‌های نیمه‌ شمالی کشور در حال انجام است و توافق برای سوآپ همنام با روسیه و بعضی کشورهای آسیای میانه نیز در دسترس قرار گرفته است.

سالاری با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای تغییر سهمیه بنزین وجود ندارد، گفت: اختلاف بسیار فاحش قیمت سوخت در مقایسه با کشورهای همسایه، زمینه قاچاق را فراهم کرده است که به این منظور اقدام‌هایی در زمینه هوشمندسازی توزیع فرآورده از جمله «سامانه سپهتن» در دستور کار قرار گرفته است.

توزیع بنزین سوپر در کلانشهرها

وی همچنین به ازسرگیری تولید بنزین سوپر در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند پس از اجرای عملیات تعمیرات اساسی اخیر اشاره کرد و گفت: توزیع بنزین سوپر در تهران و کلانشهرها آغاز شده است و این روند ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: برای انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها را غربالگری کرده و در ساخت بار نخست، سند ۴۰۰ قلم کالا پیش‌بینی شده و در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است.

سالاری همچنین از ارسال تجهیزات پالایشی ساخت داخل به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: این تجهیزات در طرح پالایشگاه فراسرزمینی استفاده شده است و در صورت توافق در دو پالایشگاه خارجی دیگر هم از این تجهیزات استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌ای در حوزه سولفات‌زدایی در پالایشگاه‌های نفت امام خمینی (ره) شازند و اصفهان اعلام کرد: تأمین منابع مالی موردنیاز پروژه‌های استانداردسازی نفت‌کوره در قانون بودجه امسال مورد توجه قرار گرفته است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9855

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: