جابه‌جایی حجاج با انجام روزانه ۲ پرواز توسط ایران‌ایر

جابه‌جایی حجاج با انجام روزانه ۲ پرواز توسط ایران‌ایر

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شمس‌الدین فرزادی‌پور با اشاره به برنامه‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ‌برای عملیات پروازهای حج عمره امسال اظهار کرد: طبق برنامه و تکالیفی که سازمان حج و زیارت بر عهده هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار داده است، وظایف خود را انجام می‌دهیم که بر این اساس حدود ۷ ایستگاه پروازی به هما واگذار شده‌است.

‌مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی کامل برای انجام سفرهای حج و جابه‌جایی مسافران به سرزمین وحی گفت: علاوه بر انجام مذاکرات و برگزاری جلسات با سازمان‌ها و مراجع ذیربط در خصوص انجام سفرهای حج، با کشور عربستان نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده‌است.

‌وی تعداد ناوگان مورد نیاز برای ارائه خدمات به زائران را منوط به اعلام‌نظر سازمان حج و زیارت دانست و گفت: این سازمان در مذاکرات فی ما بین با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درخواست انجام روزانه دو پرواز را داشته است اما امکان تغییر و افزایش تعداد پروازهای ویژه سفرهای حج نیز وجود دارد.

‌فرزادی پور با بیان اینکه حداکثر وزن مجاز بار مسافر ۳۰ کیلوگرم تعریف شده‌است، از زائران پروازهای حج درخواست کرد با رعایت قوانین، مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را در انجام پروازهای ویژه حج عمره امسال همراهی کنند.

‌عملیات حج عمره از ۱۳ دی همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه می‌یابد که در این بین فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان و زاهدان و فرودگاه بین المللی امام‌خمینی (ره) بعد از ۹ سال وقفه، امسال در خدمت مسافران سرزمین وحی خواهند بود.

همچنین ۶۲ هزار زائر در عملیات حج عمره امسال به سرزمین وحی با اعزام چهار پرواز روزانه با ظرفیت هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر مشرف می‌شوند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17286

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: