پایان حواشی صرافی Thodex ترکیه / مدیر عامل به ۱۱۰۰۰ سال زندان محکوم شد!

پایان حواشی صرافی Thodex ترکیه / مدیر عامل به ۱۱۰۰۰ سال زندان محکوم شد!

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از ​اقتصادآنلاین ؛ خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داد که نهمین دادگاه کیفری عالی فاروق فاتح اوزر را به همراه دو خواهر و برادرش به ۱۱۱۹۶ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس و ۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

صرافی کریپتو Thodex ترکیه قبل از اینکه ناگهان در سال ۲۰۲۱ از کار بیفتد یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های دیجیتال در این کشور بود.

این بنیانگذار فراری سرانجام در آگوست ۲۰۲۲ در آلبانی بازداشت شد و همان‌جا حکم زندان را سپری می‌کرد تا اینکه در آوریل ۲۰۲۳ به اتهام کلاهبرداری و پولشویی به ترکیه تحویل داده شد.

اوزر قبلاً به دلیل عدم ارائه اسناد مالیاتی از ماه ژوئیه در زندان بود، در حالی که آخرین محکومیت به دلیل کلاهبرداری از مشتریان است. بنیانگذار صرافی کریپتو در دادگاه ادعا کرد که او و خانواده‌اش با بی عدالتی روبرو هستند. او گفت Thodex فقط یک شرکت رمزنگاری بود که ورشکست شد و هیچ نیت مجرمانه‌ای نداشت.

در نسخه ترجمه شده توسط گوگل بیانیه دادگاه اوزر آمده است: «من آنقدر باهوش هستم که بتوانم تمام مؤسسات جهان را مدیریت کنم. این از شرکتی که من در سن ۲۲ سالگی تأسیس کردم مشهود است، موضوع این است که مشخص است مظنونان پرونده بیش از ۲ سال است که قربانی شده‌اند.»

پرونده طولانی مدت علیه صرافی رمزنگاری Thodex  ۲۱ متهم داشت که پنج نفر از آنها شخصا در جلسه دادگاه شرکت کردند. دادگاه ۱۶ متهم را از اتهام کلاهبرداری مشروط به دلیل نبود مدرک تبرئه و دستور آزادی چهار متهم را صادر کرد. سایر متهمان این پرونده بر اساس مشارکت در کلاهبرداری درجات مختلفی از حکم دادگاه دریافت کردند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11925

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: